• Home
  • V1
  • Leads
  • H&M opent grootste Nederlandse flagshipstore

H&M opent grootste Nederlandse flagshipstore

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Zweedse modeketen Hennes&Mauritz opent dit najaar zijn grootste Nederlandse winkel op de Dam in Amsterdam. De flagshipstore is tevens het eerste fysieke verkooppunt van de interieurcollectie van H&M. In hetzelfde seizoen

zullen ook Home-winkels in Londen, Helsinki en Kopenhagen worden geopend.

De nieuwe Amsterdamse winkel vestigt zich in een - reeds verbouwd - rijksmonument. Op zes verdiepingen worden er kleding- en accessoirecollecties voor vrouwen, heren en kinderen te koop aangeboden. De interieurafdeling voert een ander concept dan de rest van de winkel: Hier liggen bij ieder product magneten waarop het item staat afgebeeld. Deze magneten dienen bij de kassa ingeleverd te worden, waarna het winkelpersoneel het gekozen product direct uit het magazijn haalt.

“We zijn ontzettend trots om in het najaar van 2010 een flagshipstore op de Dam te openen - een unieke locatie die bekend staat als het historische hart van Amsterdam,” zegt Susan Krau, country manager van H&M Nederland. “We geloven dat deze winkel karakter zal toevoegen aan hét plein van Amsterdam en de ultieme winkelervaring zal bieden.”

De opening van de nieuwe flagshipstore heeft geen gevolgen voor de huidige filialen in de Amsterdamse binnenstad. De vier winkels blijven bestaan en worden in een nieuw jasje gestoken. De kinderflagshipstore in de Kalverstraat en het filiaal aan de Nieuwendijk zijn onlangs verbouwd. Op dit moment ondergaan het filiaal in de Kalvertoren en de jongerenwinkel aan het Spui een renovatie. Dit om de specifieke doelgroep nog meer aan te spreken.

H&M opende zijn eerste winkel in Zweden in 1947. Inmiddels opereert de modeketen in 37 landen en zijn er meer dan 2000 winkels wereldwijd. In de landen Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Nederland, Duitsland en Oostenrijk is ook een webwinkel actief en wordt een catalogus uitgegeven. Behalve kleding voor het hele gezin behoort tegenwoordig ook interieurdecoratie en cosmetica tot de collectie. De omzet van H&M in 2009 was 118.697 miljoen euro.

Illustratie: Piet Paris

Hennes Mauritz
H&M