Artikelen door Diane Vanderschelden
Waarom het succesvolle bedrijfsmodel van Nona Source een nieuwe circulaire industrie aanmoedigt
bezig met laden... - Business | Interview
Parijs - Nona Source, het platform dat gespecialiseerd is in de marketing van overstock materialen van modehuizen, heeft een solide businessmodel geïntroduceerd. In een sector waar eco-circulariteit nog steeds slecht begrepen wordt, besteedt Nona Source bijzondere aandacht aan het economisch evenwicht, terwijl het zich bewust blijft van de...
De toekomst van de detailhandel: Belangrijke inzichten voor 2024
bezig met laden... - Retail
Van de bruisende gangpaden van fysieke winkels, nu gevuld met "ervaringsgerichte winkelervaringen", tot de snel veranderende landschappen van online handel, met een steeds groter aantal pure players en discounters die hun intrede doen in het spel, wat zijn de nieuwste trends die consumentengoederen en de detailhandel vormgeven? Zullen de...
Voorwaarts: Hoe overeenkomsten tussen bedrijven en vakbonden verantwoorde bedrijfspraktijken helpen vormgeven
bezig met laden... - Business | Verslag
Vooraanstaande deskundigen verdiepten zich tijdens het forum van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) over due diligence in de kleding- en schoenensector, dat van 19 tot 23 februari plaatsvond in Parijs, in de mogelijkheden van wettelijk bindende overeenkomsten die door bedrijven en vakbonden vrijwillig zijn...
Green Store & Building Challenge: Frans initiatief wil de milieu-impact van modewinkels verminderen
bezig met laden... - Retail
In een context van toenemend milieubewustzijn hebben mode-industriegigant LVMH en Paris Good Fashion, de vereniging van modeprofessionals die zich inzetten voor meer verantwoorde mode, hun krachten gebundeld om een innovatief initiatief te lanceren: de Green Store & Building Challenge. Deze ambitieuze samenwerking heeft als doel het bewustzijn...
Naumy’s succesverhaal: Franse retailer gaat concurrentie aan met Shein en Primark
bezig met laden... - Business | Achtergrond
De naam Naumy ligt op ieders lippen. De Franse budgetverkoper van mode, met een breed assortiment voor vrouwen, mannen en kinderen, heeft een opmerkelijke entree op de markt gemaakt door de concurrentie met Shein en Primark aan te durven. Met de ambitie om 100 winkels te openen in Frankrijk en de recente opening van drie winkels in België, wil...
Het ware prijskaartje van een mode-opleiding: Inzicht in de kosten van modeopleidingen wereldwijd
bezig met laden... - Mode
De modewereld oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit en dat geldt vooral voor de belangrijkste centra van deze branche: Parijs, New York, Milaan of Londen. Deze steden vormen de kweekvijver voor de meest iconische namen in de modewereld. Maar welke financiële investering is nodig om aan de top modescholen te studeren? Scholen waar...
Inzicht in de Europese mode-industrie: het complexe landschap, retailcijfers en toekomstige trends
bezig met laden... - Business
Hoe gaat het met de markt? Het is moeilijk om te zeggen of de financiële vooruitzichten positief zijn of niet. Een feit dat de ‘Executive Survey’ van McKinsey en Business of Fashion (BoF) terecht vastlegde. Volgens het rapport zijn de meningen van leidinggevenden over de vooruitzichten van de sector meer verdeeld dan in enig ander jaar sinds de...
Logistieke uitdagingen en trends in e-commerce: Vooruitzichten voor 2024
bezig met laden... - Business
De zich steeds verder ontwikkelende e-commerce revolutie verandert de modedetailhandel en biedt consumenten ongekend gemak. Maar voor bedrijven die zich door deze dynamische omgeving manoeuvreren, gaat deze transformatie gepaard met een groot aantal logistieke uitdagingen, waardoor de fijne kneepjes van effectief logistiek management steeds...
Trends in het veilinghuis: Hoe belangrijk zijn mode en accessoires?
bezig met laden... - Business | Interview
Nu mode en accessoires steeds populairder zijn geworden in de wereld van veilingen, willen velen graag begrijpen wat hun groeiende invloed is. Om de betekenis en werking van deze markten te doorgronden, sprak FashionUnited met Alice Léger, hoofd van de afdeling mode en accessoires bij Artcurial, het op twee na grootste wereldwijde veilinghuis,...
De financiële gevolgen van Decathlon’s transitieplan
bezig met laden... - Business | Achtergrond
Decathlon, de Franse multinational op het gebied van sport en vrijetijdsbesteding, is bezig met een grondige herziening van haar activiteiten. Het ambitieuze transitieplan moet zorgen voor een "winstgevender, digitaler, milieuvriendelijker" aanpak. De groep heeft zijn positionering aanzienlijk herzien door zijn productportfolio te stroomlijnen....