Artikelen door Guest Contributor
Rechtspraak: Hoe beschermd is een merk in de metaverse?
bezig met laden... - Mode
In een snel digitaliserende wereld wordt het beschermen van merken steeds complexer en essentiëler, ook met de opkomst van de ‘metaverse’. Met de evolutie van technologieën zoals virtual reality wordt de metaverse een nieuwe arena waarin bedrijven hun merkidentiteit moeten vestigen en beschermen. Wat is de metaverse eigenlijk en hoe kan een merk...
Technologie in fysieke winkels moet de ervaring verbeteren, niet vervangen
bezig met laden... - Retail
In een tijd waarin digitale innovatie elk aspect van ons leven doordringt, is de toekomst van de fysieke detailhandel de afgelopen jaren zeker een onderwerp van veel discussie geweest, waarbij veel retailexperts een volledige verschuiving naar volledig meeslepende digitale werelden voorspellen. De realiteit is echter heel anders geweest. In...
Wat u kunt verwachten van de herziening van regels omtrent textiellabels
bezig met laden... - Business
Brussel - Textiel speelt vanwege de praktische kwaliteiten en visuele aantrekkingskracht textiel een cruciale rol in het dagelijks leven van elke burger. Textiel verbetert de efficiëntie, het comfort en de aantrekkingskracht van verschillende objecten en is een essentieel onderdeel van verschillende producten, zoals meubels, kleding en andere...
Zit er nog muziek in de mode?
bezig met laden... - Retail | Opinie
Mode en muziek zijn al eeuwen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een duet met vele wederzijdse voordelen. Want terwijl een muziekfestijn fraai wordt opgeluisterd met sprankelende outfits, staan diezelfde outfits vol in de kijker op de maten van de muziek. Tegenwoordig hoor je echter steeds minder muziek in de hedendaagse modezaken. En dat is...
Rapport toont aan dat merken op zoek gaan naar next-gen materialen
bezig met laden... - Mode
Het is alweer een paar jaar geleden sinds de sprankelende belofte van ananasleer en dergelijke voor het eerst opdoken in onze nieuwsfeeds, dus wat gebeurt er nu met de innovatie van next-gen materialen? Heel veel, zo blijkt. Het nieuwe rapport "Brand Engagement with Next-Gen Materials 2023" van het Material Innovation Initiative (MII) belicht...
Europees recht op reparatie: wat wordt de impact op de mode-industrie?
bezig met laden... - Mode
Nieuwe Europese wetgeving streeft naar een verbetering van de levensduur van producten via ‘right to repair' ('recht op reparatie') vanwege zorgen over de impact van consumptie op het milieu. Dit beleidskader ondersteunt een holistische aanpak voor circulaire economie, afvalvermindering en duurzame consumptie binnen de Unie. De mode-industrie...
Retail belevingen: Hoe je als sportswear merk de professionals en de mainstream markt aanspreekt
bezig met laden... - Retail
Sportmerken staan voor de unieke uitdaging om twee heel verschillende klantgroepen te bedienen: De professionele atleten die op het hoogste niveau presteren en daarvoor de beste producten nodig hebben, en de mainstream markt die zorgt voor verkoopvolume. Deze dualiteit vereist een gedifferentieerde merkstrategie die beide doelgroepen effectief...
Franse belasting van 5 euro op fast fashion - Een doorbraak voor duurzame mode?
bezig met laden... - Mode | Opinie
In een baanbrekende zet om de schadelijke effecten van fast fashion tegen te gaan, heeft Frankrijk een voorgestelde heffing van 5 euro op elk verkocht fast fashion artikel ingevoerd. Onder leiding van het Franse parlementslid Antoine Vermorel Marques en gesteund door de Horizons Group, is deze belasting een beslissend statement tegen de...
Rose Supreme - De iconische bloem houdt stand in accessoiretrends
bezig met laden... - Mode
Tijdens het recente damesmode catwalkseizoen hebben rozen hun titel als koningin der bloemen waargemaakt. Provocerende, over de top, bijna surrealistische toepassingen waren te zien in schoeisel, accessoires en sieraden, die opnieuw definieerden hoe bloemen kunnen breken met traditie en zich manifesteren op onverwachte en verleidelijke manieren...
De nieuwste uitdaging voor mode: De opkomst van connected experiences
bezig met laden... - Retail
In een steeds digitaler tijdperk zorgt de mode industrie voor een diepgaande verschuiving in de detailhandel, door connected experiences (verbonden ervaringen) te bieden die traditionele grenzen overstijgen. Het gaat niet langer alleen om het product. Merken als Louis Vuitton herdefiniëren de fysieke ruimte als een platform voor storytelling,...