Artikelen door FashionUnited Media
Groei van winstmarge door AI-voorraadbeheer
In een steeds competitievere en dynamische retailomgeving is de mode-industrie actief op zoek naar innovatieve oplossingen om de winstgevendheid te verhogen en de bedrijfsvoering te optimaliseren. WAIR, een technologiebedrijf met hoofdkantoor in Amsterdam, organiseerde onlangs een evenement, “Verbetering van de retail met AI: inzichten &...
BusinessPartner Contentbezig met laden...
MOS MOSH viert de opening van eerste flagshipstore in Nederland aan de Berenstraat
In het bruisende hart van de Amsterdamse Negen Straatjes vierde het Deense modemerk Mos Mosh een belangrijke mijlpaal, met de opening van haar allereerste eigen merk winkel in Nederland. Gelegen in de historische Berenstraat, weerspiegelt de nieuwe winkel de ethos en het DNA van het merk dat draait om authenticiteit, tijdloosheid en nauwgezet...
RetailPartner Contentbezig met laden...
Het volgende hoofdstuk van YOEK: Inclusiviteit als bedrijfs- en designstrategie
Decennialang werd mode gedefinieerd door categorieën die niet alleen trends dicteerden, maar ook wie ze mocht dragen. Plus-size mode, lange tijd beschouwd als een niche, werd vaak buiten de mainstream geplaatst, waardoor verouderde beperkingen werden versterkt. Maar naarmate de industrie evolueert, moet ook de benadering van inclusiviteit...
Business|Interview Partner Contentbezig met laden...
My Jewellery opent 40ste boutique: de rol van fysieke retail in een omnichannelstrategie
De Nederlandse sieraden- en lifestyleketen My Jewellery viert een belangrijke mijlpaal: de opening van haar 40ste boutique. De nieuwe winkel opent in het Belgische Hasselt en markeert niet alleen de fysieke groei van het merk, maar onderstreept ook de bredere omnichannelstrategie waarmee My Jewellery haar marktpositie verder verstevigt. “Onze...
RetailPartner Contentbezig met laden...
KAAI brengt eigen merkbeleving naar De Bijenkorf met tijdelijke pop-up in Den Haag
Het Belgische accessoiremerk KAAI heeft op 24 maart een tijdelijke pop-up geopend in De Bijenkorf Den Haag. Deze pop-up komt bovenop de bestaande aanwezigheid van het merk op de multimerkenafdeling voor luxe lederwaren, waar KAAI al meer dan twee jaar onderdeel van het aanbod is. Met de tijdelijke winkel zet het merk een volgende stap in het...
ModePartner Contentbezig met laden...
Denim 2025: trends en looks die de branche vormgeven
Denim krijgt in 2025 een frisse update en gaat verder dan z’n vertrouwde imago van duurzaam en stijlvol, met innovatieve ontwikkelingen die de categorie nieuw leven inblazen. Hoewel comfort altijd een bepalende factor is geweest, stimuleren nieuwe ontwikkelingen in stoftechnologie, duurzaamheid en pasvorm nu de branche. Merken verfijnen hun...
ModePartner Contentbezig met laden...
HUGO BOSS op de Nationale Carrièrebeurs: bouw mee aan de toekomst van mode
HUGO BOSS is op 28 en 29 maart aanwezig op de Nationale Carrièrebeurs in de RAI Amsterdam – dé kans om de unieke werkcultuur te ervaren en te ontdekken wat het betekent om deel uit te maken van een wereldwijd toonaangevende onderneming. Als invloedrijke speler in de mode-industrie biedt het bedrijf niet alleen premium fashion, maar ook een...
BeurzenPartner Contentbezig met laden...
Op de Carrièrebeurs? Stap in de wereld van vanHaren!
Op 28 en 29 maart is vanHaren te vinden op de Carrièrebeurs in de RAI Amsterdam. Als een van de meest succesvolle schoenenretailers in Nederland én België biedt het bedrijf volop kansen voor ambitieuze professionals die een carrière in de retail overwegen. Of je nu op zoek bent naar een eerste baan, een nieuwe uitdaging of een kans om door te...
BeurzenPartner Contentbezig met laden...
Nike op de Nationale Carrièrebeurs: de kracht van beweging
“If you have a body, you are an athlete.” Met deze woorden legde medeoprichter Bill Bowerman de basis voor de cultuur die tot op de dag van vandaag het hart vormt van NIKE, Inc.. Dit uitgangspunt drijft niet alleen het productontwerp en de marketing, maar ook de manier waarop het bedrijf omgaat met zijn medewerkers. Op 28 en 29 maart is Nike...
BeurzenPartner Contentbezig met laden...
Jouw retailavontuur start hier: Ontmoet Scapino op de Carrièrebeurs
Op 28 en 29 maart staat Scapino in de RAI Amsterdam op de Nationale Carrièrebeurs om talentvolle kandidaten te ontmoeten en hen te laten zien waarom een carrière in de retail een slimme keuze is. Al bijna 50 jaar maakt het Nederlandse bedrijf kwaliteitsmode toegankelijk voor iedereen – en dat geldt niet alleen voor klanten, maar ook voor...
BeurzenPartner Contentbezig met laden...