Artikelen door FashionUnited Media
De content van FashionUnited Media wordt gecreëerd door de eigen redactie, in nauwe samenwerking met gewaardeerde partners. Samen vertalen zij merkverhalen naar boeiende en informatieve artikelen, specifiek afgestemd op het FashionUnited-publiek. Van diepgaande CEO-interviews tot spotlights op collecties en aankondigingen van opkomend talent: FashionUnited Media voegt redactionele waarde toe aan Partner Content via storytelling en relevantie voor de branche.
Meer dan denim: GANG's creatieve antwoord op de tijdgeest
GANG staat bekend om zijn denim-erfgoed: authentieke wassingen, moderne pasvormen en een duidelijke visie. Maar achter het 'blauwe goud' ontrafelt een creatief universum dat zich voortdurend ontwikkelt. Naast denim winnen innovatieve katoeninterpretaties, bijzondere materialen en nieuwe ontwerptechnieken steeds meer aan belang, zowel voor het...
ModePartner Contentbezig met laden...
De innerlijke architectuur van ZENGGI SS26: Achter de ‘Gentle by Nature’ visie
ZENGGI’s Lente/Zomer 2026-collectie, getiteld “Gentle by Nature”, debuteerde als een studie in zachtheid, serene kleuren, ingetogen maatwerk (quiet tailoring), en tactiele verfijning. Maar onder haar kalme oppervlakte ligt een gelaagd verhaal van materiaalinnovatie, garderobefilosofie en duurzame designwaarden. In gesprek met FashionUnited...
ModePartner Contentbezig met laden...
Jimmy van der Pas over Lions Fashion Group: lef, ondernemerschap en de kracht van samenwerking
De Nederlandse modewereld heeft er een ambitieuze nieuwe speler bij. Met de oprichting van Lions Fashion Group (LFG) bundelen de merken Malelions, Croyez en Duquezzi hun krachten onder één bedrijf. “Wij willen next-gen merken de ruimte geven om te groeien,” zegt Jimmy van der Pas, Marketing Director bij Lions Fashion Group. “Niet alleen in...
ModePartner Contentbezig met laden...
LolaLiza onthult nieuw winkelconcept in het stadscentrum van Mechelen
LolaLiza slaat een nieuw hoofdstuk open in haar retailstrategie met de lancering van haar nieuwste winkel in het hart van Mechelen. Gelegen aan de bruisende winkelstraat IJzerenleen, introduceert de boetiek een vernieuwd concept waarin design, comfort en klantervaring centraal staan. Na de heroriëntatie van haar collecties in de afgelopen...
RetailPartner Contentbezig met laden...
De community van My Jewellery: "je fans zijn je sterkste influencers"
Succes ligt in het verhaal dat een merk vertelt en in de community die zich daarin herkent. Wie denkt dat My Jewellery slechts een sieraden- en kledingmerk is, mist de kern van hoe ze de aandacht van Gen Z weten te veroveren als geen ander. My Jewellery, ooit gestart vanuit een passie voor sieraden en zelfexpressie door Sharon Hilgers,...
ModePartner Contentbezig met laden...
Van parka tot hardshell: welke outdoorjas past bij welke situatie?
Silhouetten en jastypes Een van de bekendste silhouetten is de parka, een langer model dat heupen en bovenbenen bedekt. Dankzij de lengte biedt dit type jas extra warmte en bescherming tegen gure wind en regen, waardoor het een favoriet is in koude stedelijke omgevingen. Daarnaast is er de hardshell, die wordt gezien als de ultieme beschermlaag...
ModePartner Contentbezig met laden...
White versterkt wereldwijd leiderschap: nieuwe luxe, internationalisering en de eerste Rlc Fashion Summit met 200 stakeholders
White Milano, dat van vijfentwintig tot achtentwintig september plaatsvond in Zona Tortona en de lente-zomercollecties presenteerde, sloot zondag af met veel waardering van inkopers. Zij prezen het hoge niveau van kwaliteit en innovatie van de getoonde collecties. “Deze editie bevestigt het evenement als een onmisbaar moment voor de modewereld,...
BeurzenPartner Contentbezig met laden...
Perfect Secrets: Van boob tape tot girl squad
Perfect Secrets geeft met een nieuwe lijn solutions en shapewear Gen Z een confidence boost. Meer fun, trendgevoeliger en de mooiste kwaliteit voor de beste prijs. “We zien dat er in de markt een duidelijke beweging gaande is onder jonge meiden,” vertelt Anniek, Content Marketeer bij MAGIC Bodyfashion in gesprek met FashionUnited. “Ze zoeken...
ModePartner Contentbezig met laden...
Travel retail als groeikanaal: merken letterlijk wereldwijd op de kaart zetten
Luchthavens transformeren zich in rap tempo tot volwaardige retailhubs met een eigen merkbeleving en commerciële strategie. Travel retail is inmiddels een volgroeid kanaal geworden dat steeds meer fashion labels aantrekt. Luchthavens zijn de plek waar consumenten in een ‘holiday mindset’ komen, openstaan voor impulsaankopen en internationale...
RetailPartner Contentbezig met laden...
Een visie geboren uit overtuiging: CEO Mikuláš Hurta over de circulaire koers van NIL Textile
NIL Textile begon niet met een stof, maar met een vraag: hoe kan werk echt betekenisvol zijn? Voor oprichter en CEO Dr. Mikuláš Hurta lag het antwoord ver van zijn eerste carrière in de luchtvaart. In 2018 richtte hij zijn bedrijf op vanuit een duidelijke overtuiging: textiel zou nooit als afval mogen eindigen. Zes jaar later is NIL Textile...
Mode|Interview Partner Contentbezig met laden...