Artikelen door FashionUnited Media
Freedom Moses SS26: Een ode aan de zon en zelfexpressie
Voor Voorjaar/Zomer 2026 nodigt Freedom Moses uit om een stralend universum te betreden waar licht, kleur en individualiteit centraal staan. De nieuwe collectie, getiteld ‘Sun Worship’, is een intentieverklaring. Trouw blijvend aan zijn roots, blijft het merk zijn kernwaarden belichamen en vieren: vrede, liefde, geluk en de vrijheid om jezelf te...
ModePartner Contentbezig met laden...
Aurélien SS26: De essentie van mediterrane simpliciteit
Met een verfijnd gevoel voor elegantie en erfgoed benadert luxemerk Aurélien het lente/zomer 2026-seizoen met een uitgesproken visie, gebaseerd op zintuiglijke rijkdom, eenvoud en commerciële precisie. De collectie draait om de filosofie van mediterrane simpliciteit, een concept dat moeiteloze verfijning en het organische ritme van het kustleven...
ModePartner Contentbezig met laden...
Eigen productie, eigen pasvorm, eigen styling: het familieverhaal achter BR&DY
Wat ooit begon als een kleine capsule collectie bij BR&DY groeide uit tot een volwaardige totaal collectie. Vandaag de dag runt Marianne Giebel haar familiebedrijf waar vakmanschap, visie en passie voor mode samenkomen. In een openhartig gesprek met FashionUnited deelt ze het ontstaan van BR&DY, haar ambities en de inspiratie achter de opkomende...
ModePartner Contentbezig met laden...
Achter de schermen bij de B2B van LolaLiza: Yves Rasschaert onthult 'Smart Fashion' en de wholesalestrategie
LolaLiza verovert gestaag terrein in de wholesale met een model dat snelheid, flexibiliteit en retailkennis combineert. Het Belgische merk, bekend om zijn toegankelijke damesmode en kleurrijke, draagbare collecties, heeft stilletjes een strategie opgebouwd die aansluit op de behoeften van de moderne retailmarkt. In een interview met...
Business|Interview Partner Contentbezig met laden...
Geïnspireerd door denim, gemaakt van katoen: ‘GANG COTTON’ in de spotlight
GANG is en blijft een denimmerk met een duidelijke visie, authentieke design-taal en een stijlbewuste doelgroep. Maar naast denim heeft zich een segment gevestigd dat dezelfde DNA ademt en aan relevantie wint: ‘GANG COTTON’. De lijn van gewassen, stukgekleurde katoenkwaliteiten is geen simpele aanvulling, maar een consequente, kleurrijke...
ModePartner Contentbezig met laden...
Monique Verhagen aan het roer van sales bij POM Amsterdam: “Verkopen begint bij verbinden”
Sinds vier maanden is Monique Verhagen werkzaam als Head of Sales bij POM Amsterdam. Vanuit het nieuwe hoofdkantoor aan de Duivendrechtsekade is ze eindverantwoordelijk voor zowel de Nederlandse Wholesale als alle internationale agenten. FashionUnited ging in gesprek met Monique over haar loopbaan in de modebranche, haar visie op duurzame...
ModePartner Contentbezig met laden...
Browzwear neemt Lalaland.ai over
Browzwear, leider in digitale productcreatie (DPC) voor mode, neemt Lalaland.ai volledig over. Lalaland.ai is pionier in hyperrealistische, AI-gegenereerde modemodellen. Deze strategische zet is bedoeld om generatieve kunstmatige intelligentie (AI) direct te integreren in de workflow voor digitale productcreatie voor de wereldwijde...
BusinessPartner Contentbezig met laden...
SS26 van Tessa Koops: een collectie geïnspireerd door White Lotus, met kleur, lef en levenslust
Voor haar SS26-collectie laat Tessa Koops zich meenemen in de wereld van White Lotus, de HBO-serie die bekendstaat om haar zwoele vakantiesferen en luxe. Geen alledaagse inspiratiebron, maar precies dat maakt het zo passend. “Dat ultieme vakantiegevoel is voor mij essentieel bij een zomercollectie,” vertelt Tessa. “Ik én mijn klant houden van...
ModePartner Contentbezig met laden...
Van klant naar merkfan: hoe Gabbiano met The Gab Club loyaliteit opnieuw uitvindt
In een markt waar keuzestress en vluchtige aankopen de norm zijn, kiest het Nederlandse herenmodemerk Gabbiano niet voor de makkelijke weg. Het merk bouwt aan iets groters en lanceerde onlangs The Gab Club: een loyaltyprogramma dat verder gaat dan kortingscodes of stempelkaarten. In plaats van alleen punten sparen, draait het om merkbeleving,...
ModePartner Contentbezig met laden...
H&M aandeel onder de loep: stagnerende groei en concurrentie
Recentelijk nemen de geruchten toe dat de oprichtersfamilie Persson, via hun investeringsvehikel Ramsbury Invest, mogelijk van plan is H&M van de beurs te halen. De familie bezit momenteel ongeveer 64 procent van de aandelen van H&M en heeft dit belang dit jaar sneller uitgebreid dan in voorgaande jaren. De Zweedse modeketen staat voor...
BusinessPartner ContentMemberbezig met laden...