Kijken: impressie Britse modevakbeurs Pure London
bezig met laden...
De herfst/winter 2016 editie van Pure London was bruisend. De grootste modebeurs van het Verenigd Koninkrijk introduceerde herenmode, veranderde de indeling en lanceerde meer dan 300 nieuwe merken in zijn voortdurende streven inkopers en retailers nieuwigheden te presenteren. “Dit seizoen hebben we ons echt gericht op het ‘re-editen’ van de show,” vertelde Julie Driscoll, Portfolio Director van Pure London.
Virtuele tours per district
Benieuwd hoe het er aan toe ging op de beursvloer? Ontdek dan onze interactieve plattegrond en bekijk virtuele tours per segment.
Debuut Pure Menswear
De reden van het mannenmode debuut is zowel gekoppeld aan de stijgende populariteit van herenkleding in het algemeen, als de groeiende vraag naar een modebeurs in Londen waar dames- en herenkleding te vinden is. Op modevakbeurzen als Panorama, Who’s Next en CIFF exposeren al jaren dames- en herenmodemerken.
Dertig high-end herenmodemerken en -ontwerpers toonden hun collecties op Pure. De meeste reacties op Pure Menswear waren positief, maar er waren gemengde gevoelens over de locatie, verscheidenheid en het ontbreken van de ‘wow factor’.
Zelf een mening vormen over het mannenmode debuut? Bekijk de video’s hieronder voor een impressie van de Pure Menswear beursvloer.
Herfst/winter 2016 trendpresentatie op de Pure London catwalk
Pure London vond plaats van 14 tot en met 16 februari 2016.