Pitti Bimbo breidt uit met nieuwe segmenten
bezig met laden...
Kindermodebeurs Pitti Bimbo breidt uit met twee nieuwe segmenten, The Nest en Fancy Room. Hiermee hoopt de beurs, die onder druk staat van een kwakkelende kindermodebranche, de markt nieuw leven in te blazen en aan kop te blijven als beursorganisatie. Dat meldde Pitti Immagine topman Raffaello Napoleaone.
De twee nieuwe segmenten vullen het bestaande aanbod aan, waaronder de nieuwe ‘Fun Glasses’ divisie, die afgelopen juni gelanceerd werd.
The Nest, samengesteld met de Berlijnse conceptstore Little Pop Up Berlin, biedt de ruimte aan een selectie kleinere, onafhankelijke en nieuwe modemerken voor de jeugd. Deze merken kenmerken zich door middel van hun creativiteit en productinnovatie. Tot de selectie behoren Atelier Choux Paris, Cherry Papaya Kids, Liebelinge, Mara Mea en Monkind. Deze afdeling zal in januari, tijdens de 84e editie van de beurs, in het souterrain van het hoofdgebouw gevestigd zijn.
Ook nieuw in januari is Fancy Room, waar men lifestyle producten voor kinderen vindt, alles van kleine accessoires en designstukken, tot gadgets en speelgoed. Ook deze afdeling zal in het souterrain van het hoofdpaviljoen ondergebracht worden. Hier zullen merken als Cute Cute, Lapin & me, Lullably Road, Miss Nella, Papillon en Prestige gevestigd zijn.
In januari zullen 468 collecties gepresenteerd worden, vergeleken met 437 een jaar geleden. Daarvan komt iets meer dan de helft van buiten Italië.
Pitti Bimbo vindt plaats van 19 tot en met 21 januari in Milaan.