• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • Playtime kondigt nieuwe editie aan

Playtime kondigt nieuwe editie aan

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Beurzen|INTERVIEW

De kinder- en positiemodebranche is ondanks de crisis stabiel gebleven. Playtime bewijst dit wederom met de lancering van de volgende zomereditie, die van 4 tot en met 6 juli gehouden wordt in de Parc de Floral, in het 12 arrondissement van Parijs. Playtime oprichter Sebastien de Hutten gaf in een interview met FashionUnited een mondiaal overzicht van de branche en onthulde een aantal ontwikkelingen.

FashionUnited: Wat is het thema van de volgende editie van Playtime? Wat is er nieuw?

Sébastien de Hutten: Het thema voor het volgende seizoen is ‘Beweging’, het verbeeldt de reis van dromen en dans. Met 470 merken- waarvan 20 procent nieuwe deelnemers en een zeer uitgebreid assortiment voor inkopers om uit te kiezen - is Playtime de grootste kinder- en positiekleding beurs in Europa geworden. Om het designsegment (dat momenteel hoogtij viert) verder te versterken, introduceert het zomerseizoen een nieuwe ruimte, Design Tables genaamd, die gewijd is aan een enkel hedendaags product of designobject. De positiekleding afdeling is ook helemaal opnieuw ontwerpen en is, hoewel nog groeiende, een onafhankelijke ruimte geworden met een decor dat tot de steeds modieuzer wordende verbeelding spreekt. Tenslotte, maar niet onbelangrijk, zal er meer service zijn voor bezoekers. Dankzij een samenwerking met Uber krijgen bezoekers een korting van 20 euro op hun eerste rit; deze korting is tijdens de hele beurs geldig.

FashionUnited: Waar komen die 470 deelnemende merken vandaan?

SdH: Zevenentwintig procent ervan is Frans en 73 procent komt uit het buitenland. Het aantal buitenlandse deelnemers neemt alsmaar toe. De merken zijn uit 39 verschillende landen afkomstig; uit heel Europa, de Verenigde Staten, Zuid Korea, Japan, India, Singapore, Colombia, etc. We zien ook een groter aantal nieuwe deelnemers uit Oost Europa, de Baltische Staten, Azië, Duitsland, Spanje en België.

FashionUnited: Welke Playtime sector groeit het hardst?

SdH: Mode groeide met 10 procent, en design en positiekleding beiden met 9 procent.

FashionUnited: Kunt u, gezien de huidige economische situatie, een beeld schetsen van de kinder- en positiekledingbranche in het algemeen?

SdH: Tot dusverre is het jaar 2015 voor veel merken, die zich al met moeite staande hielden, fataal geweest; sommigen moesten zelfs faillissement aanvragen. Gezien een dergelijke crisis, wordt uithoudingsvermogen de norm, en hoewel er partijen zijn die het voor gezien houden, zijn er ook merken die juist meer investeren en uitbreiden naar het buitenland. Het is bijna onmogelijk, zelfs in de Verenigde Staten, om slechts in eigen land actief te zijn; daarvoor zijn er te weinig lokale klanten. Daarom worden merken gedwongen mondiaal op zoek te gaan naar klanten.

FashionUnited:Welke landen hebben het grootste aantal consumenten van kindermode?

SdH: De meeste bezoekers aan Playtime Parijs komen uit Spanje, Groot Brittannië en België. Dat zijn echter niet per se consumenten, en we hebben geen toegang tot de klanten van onze deelnemers, dus kunnen we die informatie ook niet verstrekken.

FashionUnited: Hoeveel bezoekers en deelnemers verwacht u voor Playtime New York en Playtime Tokyo? Welke van deze twee markten is het meest veelbelovend?

SdH: We verwachten 150 merken in New York en 230 in Tokyo. Het aantal bezoekers aan beide beurzen is gestaag toegenomen, dus beiden groeien goed.

FashionUnited: Hoe gaat het met de virtuele showroom “Playologie” sinds zijn aanvang in juni 2014?

SdH: Playologie maakt een soortgelijke ontwikkeling door als Playtime, met een verdubbeling van het aantal deelnemers per jaar; 50 in het eerste seizoen, 100 in het tweede, enzovoorts… investeringen zijn vervijfvoudigd en we verwachten grote groei in de komende maanden. We hebben een nieuwe tool ontwikkeld en zullen de tweede versie met betere ergonomie en toegevoegde features over een paar dagen lanceren. In december lanceren we een derde, revolutionaire versie die iets unieks biedt: 360 graden brandmanagement, naast mondiale zichtbaarheid in zeven talen.

Partner Content
Playtime