Popup-Now – Nieuw beursformat gepresenteerd in Düsseldorf
bezig met laden...
Het doel van Ninja Marie Benkelmann en Tugçe Çakir, de oprichtsters van Popup-Now, is duidelijk: Düsseldorf opnieuw op de kaart zetten als modehoofdstad. Zij gingen met hun B2B/B2C-beursconcept Popup-Now de tweede ronde in – met ondersteuning van aansprekende partners.
Het reguliere bestelritme doorbreken
Het evenement bracht een gevarieerde groep merken naar Düsseldorf, die waarschijnlijk vooral een jonge doelgroep aanspreken. Naast lifestyle, decoratie en beauty stond het assortiment vooral in het teken van mode en sieraden. Daarnaast werd de consument gelokt met een Food Court op de binnenplaats van communicatiebureau Grey en met een muzikaal programma. “Ons doel is een koersverandering in de detailhandel. Wij zijn van mening dat het reguliere bestelritme moet worden doorbroken, of moet worden uitgebreid. Daarom vindt Popup-Now twee keer per jaar plaats, tussen de seizoenen in”, legt Tugçe Çakir uit. Het eerste Popup-Now Event was nog puur een markt voor consumenten, dit keer is het concept uitgebreid met een B2B-beursaspect. Zo kunnen er ter plekke soft orders worden gedaan en kunnen detailhandelaren zelf zien hoe eindconsumenten reageren op producten, doordat de consument zelf ook aanwezig is op de beurs.
Goed gesorteerde merken en sterke partners
Voor de selectie van de merken zijn de beide oprichtsters op bezoek geweest op de beurzen in Amsterdam en Kopenhagen en in de hippe wijken van andere Europese hoofdsteden. Ook hebben ze een aantal merken op Instagram ontdekt. “We hebben vooral gekozen voor merken die intensief en zichtbaar communiceren met hun volgers.” De gepresenteerde merken hebben meestal nog geen Duitse winkels als klant en staan relatief aan het begin van hun carrière. Onder het motto 'Discover. Connect. Shop' werden er producten gepresenteerd van de labels Augusta Wind, Any Di, All About Articus, bachHOCH2, Besoapmyfriend, Cashmere’n Pearl, Edited.de, Esdarij, Et al, Gianni Lupo, Gegengift, Gy’Bell, Hymn, Ibiza Resident, Kerbholz, Leslie huhn, Mr. Ali, MVDT, Pájaro. Celestial, Popband London, Prägemanufaktur, Rough Rugs, Santi Santi, Smitten, Stylejunky, Sotine, Smukett, The Scentist, Treibgut, Tugga en Up Stick-Sticker.
Als partner hebben Ninja Marie Benkelmann en Tugçe Çakir behalve Bloomon en Foodora ook communicatiebureau Grey aan zich weten te binden, dat onder meer de ruimte ter beschikking stelde voor het eendaagse evenement. “Onze groep steunt het fashion-event Popup-Now om meerdere redenen. Ten eerste zijn we bij Grey al jarenlang actief in de fashion-, premium- en luxewereld, aan de zijde van sterke merken. Ten tweede onderstrepen we hiermee opnieuw onze binding met de mode- en vestigingsplaats Düsseldorf en ondersteunen we dynamische, jonge onderneemsters bij het opbouwen van een veelbelovend merkplatform”, aldus Christoph Pietsch, Chief Marketing Officer bij Grey.
Feedback van standhouders en conclusie
Kevin Dombrowski van het Berlijnse label Homebasar, dat fashion- en lifestyleprints ontwerpt en verkoopt, is al vóór de officiële start van het evenement enthousiast: “Het concept van een premium-designmarkt sprak ons aan. De beurs is heel goed gesorteerd. Voor ons was het B2C-deel sowieso het interessantere deel, want onze B2B doen we zelf. We hoeven helemaal niet in waanzinnig veel winkels te koop zijn, maar liever in een paar goede winkels die door de eigenaars zelf worden gerund. We hebben hier ook al een eigenares van een boetiek gehad die onze producten wil gaan aanbieden in haar winkel, maar nu alvast vier prints heeft gekocht tegen de volledige prijs om ze in haar winkel op te hangen. Met zulke positieve feedback zijn we natuurlijk erg blij."
Ook Tugçe Çakir trekt na het evenement een positieve conclusie. “We hebben deze keer 2.600 bezoekers mogen ontvangen. In vergelijking met vorige keer dus een stijging van meer dan 1.000 gasten. Ook waren er veel winkeliers uit de omgeving aanwezig die zich niet vooraf hadden aangemeld. We beschouwen het evenement als een groot succes.” Het volgende evenement, waarbij de organisatoren het B2B-aspect duidelijker naar voren willen brengen, staat gepland voor begin oktober.