Première Vision annuleert septembereditie en gaat op de digitale tour
bezig met laden...
De verhoogde gezondheidsrisico’s en de verscherping van coronamaatregelen voor bijeenkomsten hebben ertoe geleden dat Première Vision op 15 en 16 september niet meer fysiek zal plaatsvinden. Zo meldde Première Vision vanmorgen. De fysieke show, die normaal gesproken 55.000 gasten heeft, gaat niet door. In plaats daarvan zal er een digitale show plaatsvinden op dezelfde data.
Vanmorgen kwam al eerder het nieuws dat Tranoï en Première Vision een nauwere samenwerking aangaan. “Zo kan er een een unieke hub ontstaan van fysieke en digitale B2B-evenementen, -diensten en -content om de nieuwe uitdagingen van de markt aan te gaan”, zo vertelde Boris Provost, managing director van Tranoï, in het statement.
Het evenement ‘Made in France’, georganiseerd door Première Vision, zal wel fysiek doorgaan op de geplande data (1 en 2 september). Dit omdat het bezoekersaantal onder de 3.000 zal zijn voor de ongeveer honderd exposanten.
Gilles Lasbordes, CEO van Première Vision, meldde aan FashionUnited dat onder andere de recente maatregelen van de Franse overheid en het verhoogde risico rondom de pandemie ertoe geleid hebben dat Première Vision nu de voorkeur geeft aan een exclusief digitale uitvoering van het evenement.
De ‘Digital Show’, zo wordt het evenement nu genoemd, is te vinden op de Marketplace van Première Vision. Er zijn ruim 1.500 winkels te vinden met meer dan 20.000 producten en 8 productcategorieën: Fabrics, Leather, Accessories, Yarns Denim, Smart Creations, Designs en Manufacturing. De nadruk zal liggen op mode forums, een-op-een afspraken, met gestroomlijnde tools voor klant-leverancierrelaties. Ook zal er een twintigtal aan conferenties en seminars online te volgen zijn via ‘Demains de la Mode’.
Beeld: Première Vision