Première Vision Paris trekt minder bezoekers
bezig met laden...
Minder bezoekers voor de laatste editie van Première Vision Paris, 's werelds meest vooraanstaande stoffenbeurs. De modevakbeurs trok naar eigen zeggen vorig jaar nog een recordaantal van 60.000 bezoekers. De editie van dit jaar, dat plaatsvond van 19 tot en met 21 september, noteerde een bezoekersaantal van 55.479, een daling van 8,3 procent. Dit schrijft FashionNetwork.
De daling van het bezoekersaantal komt volgens de organisatie van Première Vision door de Joodse feestdagen Jom Kipoer, waardoor het evenement werd gehouden van woensdag tot en met vrijdag.
Deze laatste editie trok 72 procent internationale bezoekers. Het merendeel van de bezoekers waren afkomstig uit Azië (14 procent), Italië (11 procent) en het Verenigd Koninkrijk (7 procent). Deze landen werden gevolgd door Spanje, Duitsland, België, Nederland en Portugal.
Noord-Amerika registreerde een lichte daling met 2.269 bezoekers, waarvan 1918 afkomstig waren uit de Verenigde Staten. Uit Turkije kwamen 5 procent minder bezoekers dan normaal.
De modevakbeurs schrijft, volgens FashionNetwork, de terugloop toe aan de ‘onzekerheden rondom Brexit, een kritieke monetaire situatie in Turkije en een wereldwijde verzwakte groei door toedoen van het Amerikaanse economische beleid’. Première Vision heeft tegenover het modeplatform aangegeven dat een strakker en directer operationeel team en kortere bezoekerstijden moeten leiden naar een toename in bezoekers.
De volgende editie van Première Vision Paris wordt gehouden van 12 februari 2018 tot en met 14 februari 2018.