Premium Berlijn lanceert ‘The Beauty Spot’
bezig met laden...
In navolging van mannenmodebeurs Pitti Uomo, lanceert Premium Berlijn nu ook een beauty sectie. In de zogenaamde ‘Beauty Spot’ vinden bezoekers cosmetica, parfums en kaarsen van merken als Mud Studio, Voluspa en Design Bubbles. Dat heeft de organisatie bekendgemaakt.
”We analyseren de markt altijd en blijven op zoek gaan naar nieuwe trends en veranderingen in de lifestyle. Stijl hangt af van de complete look van een persoon en dus ook haar, huid, make-up en meer,” zegt woordvoerder Christine Zeine tegenover FashionUnited. “Het aanbieden van beauty-producten en cosmetica biedt een nieuw potentieel,” aldus Zeine over de reden voor het lanceren van The Beauty Spot.
Het nieuwe beauty-gedeelte van de modevakbeurs, die vandaag van start gaat in Berlijn, zal in ieder geval de eerste paar edities aanwezig zijn, zolang de markt erom vraagt. Premium heeft geen test gedaan met het nieuwe concept, maar heeft de internationale markt goed bekeken. “We zagen dat consumenten meer en meer willen profiteren van add-ons op één adres. En tegenwoordig horen high-class cosmetica en haarproducten daar ook bij, zegt Zeine.
Het lijkt een trend te worden dat modevakbeurzen uitbreiden op het gebied van beauty. Ook Pitti Uomo lanceerde afgelopen editie, die vorige week plaatsvond, voor het eerst een beauty sectie, net als Tranoï Homme eerder. Het ‘Hi Beauty’ gedeelte bevatte onder andere mannenparfums en andere verzorgingsproducten, eveneens met het idee dat beauty en verzorging tegenwoordig bij een complete look hoort.
Beeld: Premium Berlin website