(advertentie)
(advertentie)
Thema vervolg Bread & Butter by Zalando gepresenteerd

Dat de tweede editie van Bread & Butter by Zalando in het teken staat van ‘Bold’, was al bekend. Het thema werd donderdag echter nader besproken tijdens het Bread & Butter by Zalando Preview Event, waar onder meer Vivienne Westwood en Adwoa Aboah uitwijdden over het motto.

Nadat Zalando vorig jaar Bread & Butter succesvol als consumentenevenement lanceerde, wordt de modebeurs dit jaar een cultuurfestival. Voor september staat Bread & Butter in het teken van ‘Bold’, dat een podium biedt voor ‘nieuwe ideeën, onverschrokken opinies en gedurfde looks’. “De innovatieve aanpak om catwalkshows toegankelijk te maken voor iedereen en om voor het eerst brand experiences direct met het publiek te delen, heeft gezorgd voor de open-minded en non-conformistische attitude van Bread & Butter (B&&B),” stelt de organisatie in een persbericht.

Een creatief panel bestaande uit Aitor Throup, Adwoa Aboah, Erika Bowes, Fergus Purcell en MikeQ ging tijdens het preview evenement dieper in op het thema. Samen bespraken ze onder andere wat gewaagd is, wat de term betekent in globaal opzicht en of er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen in de interpretatie van gewaagdheid. “De huidige wereldwijde Zeitgeist vraagt om een nieuw, eerlijk en actiegericht antwoord,” zei Carsten Hendrich, VP Brand Director bij Zalando. “Daarom staat B&&B dit jaar in het teken van Bold.”

Tijdens de tweede editie van het evenement kunnen bezoekers de nieuwste herfst- en wintercollecties van merken als Converse, Hilfiger Denim, Topshop, Levi’s en Wrangler bekijken. De beurslocatie is ingedeeld in drie verschillende ruimtes, namelijk urban, mode en actief, en biedt ruimte voor onder meer interactieve modeshows, workshops en sportlessen.

Bread & Butter by Zalando vindt plaats van 1 t/m 3 september 2017 in Arena Berlin.

Beeld: Bread & Butter Facebook