• Home
  • Nieuws
  • Business
  • 22,3 procent omzetstijging in H1 2016 voor SuperGroup

22,3 procent omzetstijging in H1 2016 voor SuperGroup

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

De Britse SuperGroup, de eigenaar van het merk Superdry, heeft een voorspoedig eerste halfjaar achter de rug. In H1 2016, dat liep van 25 april tot 24 oktober 2015, zag het bedrijf de omzet namelijk met 22,3 procent stijgen tot een bedrag van 254,7 miljoen pond (349,6 miljoen euro). De onderliggende brutowinst van het bedrijf bedroeg 12,5 miljoen pond (17,2 miljoen euro): een stijging van 54,4 procent ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar.

Omzet uit retail van SuperGroup stijgt met 30,8 procent in H1 van 2016

Het bedrijf had de omzetstijging voor het grootste deel te danken aan de gestegen retailomzet. De retail leverde het bedrijf dit jaar 131,6 miljoen pond (180,7 miljoen euro) op, wat een stijging van 30,8 procent is in vergelijking met H1 van 2015. Op vergelijkbare basis werd dit jaar 17,2 procent meer verkocht. Verder lag de groothandelsomzet dit jaar 7,8 procent hoger dan een jaar geleden, wat neerkwam op een bedrag van 82,6 miljoen pond (113,4 miljoen euro).

“SuperGroup heeft dit jaar vooruitgang geboekt en een goede groei doorgemaakt, terwijl we ook zijn blijven investeren in het bedrijf,” laat CEO Euan Sutherland weten. “Nu we het eerste halfjaar succesvol hebben afgerond, bevindt het bedrijf zich in een goede positie voor de belangrijke piekperiode die er nu aankomt. Hoewel het moeilijk is vergelijkingen te maken voor de tweede helft van het jaar, liggen we op schema om van Superdry een mondiaal lifestylemerk te maken. Samen met de kracht van ons aanbod en onze efficiëntie, zijn we hierdoor in staat groei voor de lange termijn te realiseren.”

Veertien nieuwe winkels voor de SuperGroup

Verder heeft het bedrijf ook bekendgemaakt dat het in de eerste zes maanden van het financiële jaar 2016 veertien nieuwe winkels heeft geopend in onder andere Duitsland, Frankrijk en Nederland die een gezamenlijke oppervlakte hebben van iets meer dan 5.852 vierkante meter. Ook heeft het bedrijf in H1 2016 23 nieuwe franchises aan zijn portfolio toegevoegd.

Voor de laatste maanden van het boekjaar verwacht SuperGroup vooral een groei van het retailsegment. Ook voor de e-commerce verwacht het bedrijf een aanhoudende groei. Daarnaast zal het bedrijf inzetten op verdere verbetering van de wholesale door meer franchises te openen in Europa en de Verenigde Staten.

Superdry
SuperGroup