60-seconden met ... Frank van de Wiel
bezig met laden...
Frank van de Wiel, samen met een compagnon* de bedenker van Gold Comrades, een nieuw mannenmodemerk waarbij kameraadschap, samenhorigheid, vertrouwen en het opkomen voor je vriendengroep centraal staan. Films als Green Streets Hooligans gaven de jonge ondernemers (21 en 22) inspiratie voor het kledingconcept. De collectie bestaat vooral uit jacks met verkoopprijzen tussen de 69 en 119 euro.
Opleiding
Studeerde twee jaar geleden af aan de opleiding commerciële sporteconomie in Tilburg.
Wapenfeiten
Een fotoshoot met fotograaf en brandbuilder Ronny Simon.
"Zelf vond ik de eerste order heel spannend. We hadden een vooruitbetaling gedaan, maar vier weken lang wist niemand waar het geld was."
Gold Comrades heeft vier verkooppunten. "In november 2010 was alles nog fictie."
Werkt momenteel aan
De naamsbekendheid van Gold Comrades.
Het ontwikkelen van een nieuwe collectie in samenwerking met leveranciers.
"We moeten nog veel leren over de modebranche: inkopen, ontwerpen, financiën, benaderen van retailers."
"Ook werk ik als accountmanager bij Samsung."
Ambities
Binnen vijf jaar een winstgevend modemerk zijn.
"En de wereld veroveren."
*De naam van zijn compagnon is bij de redactie bekend. Op verzoek is deze is geanonimiseerd in 2022.