Abercrombie & Fitch brengt Gilly Hicks terug op de markt

Het was enige tijd stil rondom het Amerikaanse lingeriemerk Gilly Hicks, maar daar lijkt verandering in te zijn gekomen. Moederbedrijf Abercrombie & Fitch besloot drie jaar geleden nog alle Gilly Hicks-winkels te sluiten, maar ziet nu weer kansen en brengt het label daarom terug op de markt.

”We zagen een kans om het merk Gilly Hicks opnieuw te lanceren en we weten dat onze Hollister-klant zal genieten van een andere, nieuwe bestemming voor beha’s, ondergoed en nachtkleding,” verklaart Kristen Scott, brand president Hollister, in een persbericht.

De vernieuwde Gilly Hicks-collecties, bestaande uit lingerie, ondergoed, badmode, loungewear en nachtkleding, zijn vanaf nu zowel verkrijgbaar in ruim 400 Hollister-filialen in de Verenigde Staten als online. Daarnaast worden er vijf shop-in-shops in andere vestigingen van Hollister geopend. De nieuwe collecties zijn volgens Scott ‘zorgeloos en comfortabel’ ontworpen om zo bij de spontane en drukke levensstijl van de jonge doelgroep aan te sluiten.

Gilly Hicks begon als een zelfstandig lingeriemerk met dertig eigen winkels in de Verenigde Staten. Vanwege teruglopende omzetcijfers besloot Abercrombie & Fitch in 2013 deze winkels echter te sluiten. De producten van Gilly Hicks werden toen ondergebracht onder het merk Hollister.

Abercrombie & Fitch zag haar omzet in de eerste negen maanden van het lopende boekjaar met 4,8 procent teruglopen naar 2,29 miljard dollar (2,1 miljard euro). Het bedrijf is al enige tijd bezig met het terugdringen van kosten. Zo wil het zich focussen op de optimalisatie van fysieke winkels en ook kondigde het onlangs een grote onslagronde aan.

Beeld: Abercrombie & Fitch Facebook

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN