• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Adidas veteraan wordt Rapha's chief creative officer

Adidas veteraan wordt Rapha's chief creative officer

Door Marthe Stroom

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Credits: Rapha

Rapha heeft Adidas veteraan Robert Lee met onmiddellijke ingang benoemd tot chief creative officer, zo blijkt uit een persbericht.

Lee werkte sinds 2008 bij Adidas, waar hij leiding gaf aan de “merkexpressie voor het merk Adidas en productontwerp voor bedrijfsonderdelen, [waaronder] training, atletiek, sportkleding en basketbal”.

Bij Rapha zal Lee leiding gaan geven aan de creatieve teams voor zowel producten als de merkuitingen. Hierbij zal hij ook bijdragen aan de merkstrategie en het “bedenken van een nieuwe toekomst voor Rapha en de wielersport”. Wat die nieuwe toekomst precies inhoudt, wordt niet toegelicht.

Rapha CEO Francois Convercey geeft in het persbericht aan blij te zijn met Lee’s aantreden. “Creativiteit en design staan al sinds het begin centraal bij Rapha en [Lee] zal zijn passie voor product, cultuur en zijn eigen rijdersperspectief meebrengen om ons te helpen de wereld te blijven inspireren om het leven op de fiets te leven.

Over de veranderingen in de merkstrategie vervolgt Convercey: “We zijn ambitieus over de toekomst van Rapha en [Lee] zal onze teams ongetwijfeld begeleiden naar een nieuw en zeer spannend hoofdstuk".

Lee noemde de samenkomst van zijn ervaring als “actief fietser en duurracer” in combinatie met zijn trackrecord in het werken met atleten en het leiden van product- en merkexpressie waardevol in het vervullen van zijn nieuwe werkzaamheden.

Adidas
Rapha