• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Adidas ziet omzet met 17 procent stijgen in Q3

Adidas ziet omzet met 17 procent stijgen in Q3

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Sportlabel Adidas heeft een sterk derde kwartaal achter de rug. De omzet van Adidas Group steeg met 17 procent bij wisselkoerscorrecties, mede dankzij goede cijfers van Adidas en Reebok. In lokale valuta steeg de omzet met 14 procent tot 5,4 miljard euro, tegenover 4,75 miljard vorig jaar.

Geen tijd om de hele tekst te lezen? Scroll naar beneden voor de samenvatting.

Het merk Adidas, en dan met name Sport Performance, Adidas Originals en Adidas Neo, rapporteerde goede cijfers; de omzet steeg 20 procent. De omzet steeg met double-digit cijfers. Reebok behaalde een omzetstijging van 7 procent. De omzet van TaylorMade-adidas Golf steeg 6 procent, dankzij goede resultaten in de metalwoods and putters categorie.

"Ik ben zeer blij de CEO te zijn van een bedrijf dat het zo goed doet. Het grote momentum in alle belangrijke markten toont de kracht van onze strategie 'Het creëren van het Nieuwe' want het is het besturen van een aanzienlijke verbetering van de wenselijkheid van onze merken over de hele wereld," zegt CEO Kasper Rorsted van de Adidas Group.

Adidas en Reebok zagen de omzet met dubbele groeicijfers stijgen op alle markten behalve Rusland/CIS. De omzet in West-Europa steeg met 15 procent bij wisselkoerscorrecties, wat vooral te danken was aan de markten Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Polen. De Verenigde Staten en Groot-China boekten omzetstijgingen van respectievelijk 20 en 25 procent. Rusland/CIS zag te omzet met 7 procent toenemen. De groei in Zuid-Amerika van 16 procent, tegenover een stijging van 21 procent in KApan. De dubbele groeicijfers in Zuid-Korea, Australië, Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Afrika, India en Thailand zorgden voor een omzetstijging van 19 procent in regio MEAA. De omzet in andere regio's steeg met 7 procent in het derde kwartaal.

De winst na belasting uit lopende operaties steeg met 15 procent tot 287 miljoen euro. Het netto-inkomen dat toe te rekenen is aan aandeelhouders groeide met 24 procent tot 386 miljoen euro, tegenover 311 miljoen euro een jaar geleden. De winst per aandeel uit voortgezette en beëindigde bedrijfsactiviteiten steeg met 24 procent to 1,93 euro. De verwaterde winst per aandeel steeg met 21 procent tot 1,88 euro.

Adidas rapporteert 20 procent meer omzet in eerste negen maanden

De omzet van de Adidas Group steeg in de eerste drie kwartalen met 20 procent met wisselkoerscorrecties, dankzij een dubbelcijferige groei bij Adidas en high-single-digit omzetstijging bij Reebok. De omzet van de groei steeg met 16 procent tot 14,6 miljard euro. Alle markten zagen de omzet met dubbele cijfers groeien, met uitzondering van Rusland/CIS, waar de omzet een groei van 4-6 procent boekte. De brutomarge van de groep daalde met 0,1 procentpunt tot 48,6 procent. De verwaterde winst per aandeel uit voortgezette en beëindigde bedrijfsactiviteiten steeg met 46 procent.

Het management bevestigt de vooruitzichten voor het volledige boekjaar, ondanks de eenmalige kosten in het tweede half jaar, die bedoeld zijn om de groeifundering van de groep te versterken. Het bedrijf verwacht dat de omzet met high teens percentage zal stijgen in 2016. De ontwikkeling zal ondersteund worden op alle markten met dubbelcijferige groei, Rusland/CIS uitgezonderd. De brutowinstmarge zal uitkomen tussen de 48 en 48,3 procent, vergelijkbaar met het jaarniveau van 48,3 procent.

In het kort
Omzet 5,4 miljard euro
Winst na belasting 287 miljoen euro
  • Het bedrijf verwacht dat de omzet met high teens percentage zal stijgen in 2016
  • De brutowinstmarge zal uitkomen tussen de 48 en 48,3 procent

Beeld: Facebook Adidas

Adidas