• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Adverteren binnenkort ook mogelijk via Instagram Stories

Adverteren binnenkort ook mogelijk via Instagram Stories

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Bedrijven kunnen binnenkort ook gaan adverteren via Instagram Stories. De nieuwste functie van het sociale medium werd in augustus vorig jaar gelanceerd, en laat gebruikers korte filmpjes en foto’s delen die na 24 uur automatisch verdwijnen. Binnenkort kunnen bedrijven full screen advertenties via dit onderdeel van de app laten zien.

”In de vijf maanden die Stories nu bestaat, heeft de functie een sterke groei doorgemaakt,” laat Instagram weten op de website. “Inmiddels gebruiken elke dag meer dan 150 miljoen Instagrammers de functie.” Uit data van Instagram blijkt maar liefst 70 procent van alle Instagram-gebruikers ten minste één bedrijf volgt via de app, en één op de drie meest bekeken video’s is gemaakt door een bedrijf. De cijfers illustreren volgens Instagram dat consumenten vaak geïnteresseerd zijn in content die is gemaakt door bedrijven.

Voordat de functie voor alle bedrijven toegankelijk wordt gemaakt, voert Instagram eerst een test uit met ongeveer 30 bedrijven, waaronder Airbnb, Nike, Netflix en Maybelline New York. Wanneer de tests succesvol zijn afgerond, zal de nieuwe functie wereldwijd worden uitgerold.

Beeld: Instagram

adverteren
Instagram
Nike