Aerie verantwoordelijk voor omzetgroei American Eagle Outfitters
bezig met laden...
American Eagle Outfitters, het moederbedrijf van de merken American Eagle en Aerie, behaalde in het eerste kwartaal van boekjaar 2023 een omzetplus van twee procent. Dat blijkt uit het kwartaalverslag van het bedrijf.
De omzetgroei kwam echter niet van American Eagle, het grootste merk in het portfolio van American Eagle Outfitters, maar van Aerie. Bij Aerie steeg de omzet namelijk met twaalf procent ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar, naar 359 miljoen dollar (335 miljoen euro) - een recordomzet voor het merk. Bij American Eagle kromp de omzet met twee procent naar 671 miljoen dollar (625 miljoen euro).
De brutowinst van American Eagle Outfitters steeg met ongeveer zes procent naar 413 miljoen dollar (385 miljoen euro).
Voor het tweede kwartaal verwacht het American Eagle Outfitters management een omzetdaling van enkele cijfers ten opzichte van vorig jaar. Voor het hele jaar wordt verwacht dat de omzet gelijk zal blijven of zal dalen met lage cijfers. De jaarverwachting is daarmee naar beneden bijgesteld. Bij het afsluiten van boekjaar 2022 verwachtte het bedrijf nog een gelijkblijvende omzet, tot lage, enkelcijferige omzetgroei.