Het Britse lingeriemerk Agent Provocateur heeft in het boekjaar tot 29 maart een omzet van 53,1 miljoen pond (67,7 miljoen euro) geboekt. De stijging van maar liefst 36 procent dankte het bedrijf aan een forse vergelijkbare omzet, mondiale winkelopeningen en de lancering van de diffusielijn L'Agent by Agent Provocateur.

Agent Provocateur, dat onderdeel is van private equity firma 3i, realiseerde een vergelijkbare omzetstijging van 7 procent, terwijl de online omzet met 30 procent steeg. Het Londense bedrijf zei voorts dat EBITDA met 54,8 procent was gestegen naar 9,6 miljoen pond (12,2 miljoen euro).

Volgens topman Garry Hogarth is de winst voor het tweede opeenvolgende jaar met ruim 50 procent gestegen. Het bedrijf richt zich sinds afgelopen maart op de uitbreiding van het merk in het buitenland en opende in december zijn honderdste winkel, in Sydney, Australië.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN