Alibaba investeert in modeplatform Mei.com

De Chinese e-commercegigant Alibaba heeft geïnvesteerd in Mei.com, China’s grootste online platform voor luxe en modeproducten. Alibaba zal profiteren van de grote selectie luxe merken op Mei.com, vooral voor zijn B2C-platform Tmall.com. Mei.com zal dankzij Alibaba haar supply chain services kunnen verbeteren.

Alibaba wil het zelf niet bevestigen, maar volgens diverse media investeert de e-commercegigant 100 miljoen dollar in Mei.com.

“Alibaba’s ecosysteem en zijn multi-level cross-platform retail services kunnen verbeterd worden met de investering in Mei.com. We hopen dat Mei.com de voordelen zal gebruiken om een synergie met Tmall te creëren, om zo meer hoogwaardige luxe goederen te kunnen aanbieden aan consumenten. Tegelijkertijd zal Alibaba Mei.com en andere merkpartners helpen om het ecosysteem nog efficiënter te maken en hen helpen met lokale consumentengroepen, brand marketing en het oprichten van een online supply chain-systeem,” zegt Daniel Zhang, CEO van Alibaba Group.

Alibaba is van plan om een gespecialiseerd team in te schakelen om de ontwikkeling bij Mei.com te ondersteunen en de klantenbase te laten groeien. Ook wordt het team ingezet bij brand cooperation base, logistieke diensten en de IT-infrastructuur, laat het bedrijf in een verklaring weten.

’Alibaba investeert 100 miljoen dollar in Mei.com’

“We zijn erg blij met deze strategische investering van Alibaba Group. Deze twee partijen vullen elkaar aan en samen met Tmall zullen we vertrouwde en premium merken naar de consument brengen. In de toekomst zien we een belangrijke kans om de shopervaring voor de klant te verbeteren, die op zoek is naar betaalbare mode en luxe producten,” aldus Thibault Villet, oprichter en CEO van Mei.com.

Alibaba investeert in modeplatform Mei.com

Mei.com gebruikt een online flash sales business model, waarbij shoppers mode en luxe producten kunnen kopen binnen een bepaalde tijdslimiet. Elke salesverkoop start om 9 uur ’s ochtends en biedt originele luxeproducten tegen sterk gereduceerde prijzen. Momenteel werkt de Chinese e-commercesite samen met meer dan 280 internationale merken, zoals Armani, Zegna en Michael Kors. Net als bij Tmall.com werkt Mei.com ook rechtstreeks samen met internationale merken en officiële merkdistributeurs.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN