Alle merken Inditex moeten wereldwijd online beschikbaar zijn tegen 2020
bezig met laden...
Alle merken uit het portfolio van Spaans retailgigant Inditex zijn tegen 2020 wereldwijd online verkrijgbaar. Dat heeft Inditex CEO Pablo Isla aangekondigd tijdens de heropening van de iconische Zara flagshipstore op de Corso Vittorio Emanuele in Milaan op dinsdag, zo maakt Inditex bekend middels een persbericht.
“We willen onze modecollecties beschikbaar maken voor al onze klanten, waar zij ook ter wereld mogen zijn,” verklaart Isla in het persbericht, “zelfs in de markten waar we op dit moment nog geen brick-and-mortar winkels hebben.”
Inditex is het moederbedrijf van merken: Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe. Inditex is op dit moment met winkels actief in 96 markten wereldwijd en opereert online in 49 markten.
CEO Pablo Isla kondigt aan: wereldwijde online verkoop alle Inditex merken tegen 2020
De CEO maakt tevens bekend het geïntegreerde voorraad management systeem verder wordt uitgerold. In alle landen waar Inditex actief is met fysieke winkels moet dit systeem, waardoor online orders uit de winkelvoorraad kunnen worden geleverd, tegen 2020 voorhanden zijn. Momenteel is dit systeem in werking bij Zara winkels in 25 landen, waaronder Spanje, Frankrijk, Italië, China, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Mexico.
Inditex rapporteerde in 2017 een omzet van 25,34 miljard euro en een winst van 3,37 miljard euro. In alle regio’s werd groei bewerkstelligd. De e-commerce omzet groeide met 41 procent. De 47 landen waar Inditex zijn eigen online winkels heeft, zijn samen goed voor 12 procent van de totale omzet van het modebedrijf.