• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Amerikaans The Renewal Workshop komt naar Nederland dankzij miljoeneninjectie

Amerikaans The Renewal Workshop komt naar Nederland dankzij miljoeneninjectie

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

The Renewal Workshop, aanbieder van circulaire oplossingen voor kleding- en textielmerken, is van start gegaan in Nederland. Het Amerikaanse concept ontving een kleine 5 miljoen euro om op te schalen in Europa, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

The Renewal Workshop stelt merken in staat om kleding her te gebruiken. TRW reinigt, controleert en repareert kleding zodat het weer opnieuw aangeboden kan worden. Het modemerk bepaalt zelf welke kleding hernieuwd wordt en blijft in contact met klanten via hun eigen re-commerce kanaal. Merkpartners ontvangen data over de hoeveelheid water, CO2 en chemicaliën die bespaard wordt door het hergebruik. TRW werkt in Amerika onder andere al samen met merken zoals The North Face, Mara Hoffman, Prana en Coyuchi.

“The Renewal Workshop heeft bewezen dat hun model voor het hernieuwen van kleding en textiel werkt en dat re-commerce niet alleen de verkoop en klantbetrokkenheid voor merken kan stimuleren, maar ook een aanzienlijke impact op het milieu kan hebben,” aldus Eske Scavenius, senior investment manager bij Social Impact Ventures, een van de bedrijven die de financieringsronde heeft geleid. “Als investeerders voelden we ons aangetrokken tot deze sterke combinatie tussen verkoop en impact en we zijn verheugd om The Renewal Workshop te zien opschalen.”

De eerste Europese renewal faciliteit is geopend in Amsterdam waar de productie direct is gestart. “Als we willen bijdragen aan een meer circulaire textielsector, moeten we niet alleen recyclen, maar ook het gemiddelde aantal keren dat een kledingstuk wordt gedragen verhogen,” aldus investeerder Florentine Fockema Andreae, partner bij Shift Invest, een andere partner in de financieringsronde. “The Renewal Workshop biedt een complete, efficiënte oplossing om grote modemerken te helpen dit doel te bereiken.”

Beeld: The Renewal Workshop

The Renewal Workshop