• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Atos Lombardini richt pijlen op Benelux markt

Atos Lombardini richt pijlen op Benelux markt

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Italiaans merk Atos Lombardini gaat zich focussen op de Benelux markt, zo maakt het merk bekend. Eveneens maakt het bedrijf bekend in een persbericht dat het begin januari is overgenomen door D’Avant Garde Tricot, een productiemaatschappij uit Italië.

In de Benelux wordt damesmerk Atos Lombardini op dit moment al op 120 punten verkocht, waaronder in high-end multi brand stores in Amsterdam, Antwerpen en Gent. In Amsterdam wordt het merk verkocht in Thalians, in Antwerpen in Cosi Cosi. De aankomende twee jaar wil D’Avant Garde Tricot het aantal verkooppunten vergroten. “We zijn van plan om ons te richten op de Benelux markt, een gebied waar we op dit moment al een goed distributienetwerk hebben in samenwerking met de Amoda showroom in Antwerpen,” aldus Massimiliano Mantovani, algemeen directeur van D’Avant Garde Tricot.

Daarnaast wil de groep sterker worden op de Italiaanse markt en de verkooppunten in Europa, het Midden-Oosten en Oost-Azië uitbreiden. Het maken en de strategische ontwikkeling van de officiële digitale kanalen van Atos Lombardini staat ook hoog op de agenda, blijkt uit het persbericht. “Onze missie is om ons product een ‘fashion essential’ te maken voor onze doelgroep door collecties te maken die voldoen aan de vraag van de moderne vrouw 4.0,” aldus Mantovani.

Atos Lombardini overgenomen door D’Avant Garde Tricot

Begin dit jaar heeft D’Avant Garde Tricot Atos Lombardini overgenomen. “We hebben besloten Atos Lombardini te kopen omdat het een merk is met een sterke identiteit waarvan de klanten het erkennen als een Italiaans merk dat dynamische en geraffineerde collecties biedt,” aldus CEO van D’Avant Garde Tricot, Christian Tabaroni. “Door de potentie van het merk te combineren met onze know-how en innovatieve visie voor het management van de productieketen geloof ik dat we de juiste fundering leggen voor de toekomst en succesvolle groei.”

Voor het merk zelf heeft de overname weinig gevolgen. De creatieve leiding blijft in handen van de Lombardini familie in Bologna om te verzekeren ‘dat de stijl van het merk consequent is vanaf het debuut’.

Beeld: Atos Lombardini

Atos Lombardini
d'avant garde tricot