Authentic Brands Group heeft naar verluidt oog op overname Missoni
Een overname van het Italiaanse luxemerk Missoni door Authentic Brands Group is naar verluidt aanstaande. Volgens bronnen van WWD zijn er exclusieve onderhandelingen gaande. De verwachting is dat de deal voor het einde van het jaar wordt gesloten.
Authentic, het moederbedrijf van Reebok en Champion, is vermoedelijk de belangrijkste bieder geworden. Concurrent WHP Global heeft zijn interesse in de deal verloren. WHP richt zich nu naar verluidt op de aankoop van Lands’ End, aldus WWD.
Missoni weigerde commentaar te geven op de berichten. FashionUnited heeft Authentic om een reactie gevraagd.
Eerder werd gespeculeerd over de vermeende interesse van Authentic in een overname van Marc Jacobs van LVMH. Naar verluidt heeft de Amerikaanse merkgroep deze onderhandelingen onlangs beëindigd. LVMH is niet langer van plan het merk te verkopen.
“Het staat voorlopig in de wacht”, aldus een bron tegen WWD. “Het kan voor een jaar, twee jaar of voor altijd zijn. Niemand die het weet.”
Wat Missoni betreft, past het luxelabel volgens bronnen goed in het portfolio van Authentic. Dit sluit aan bij de missie van de groep om merken met wereldwijd potentieel over te nemen. Merken die zich kunnen aanpassen aan het licentiemodel.
De familie Missoni bezit 58,8 procent van de aandelen van het merk. Het resterende deel is in handen van investeerder Gondo Strategico Italiano, die in 2018 een belang nam. Het bedrijf staat momenteel onder leiding van algemeen directeur Livio Proli.
De aantrekkingskracht van Missoni is recentelijk toegenomen doordat het management de winstgevendheid heeft hersteld. Volgens mediaberichten steeg de EBITDA van het bedrijf in 2024 van 2,1 miljoen euro in het voorgaande jaar naar 16,6 miljoen euro. De nettowinst veranderde van een verlies naar een winst van 8,9 miljoen euro.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.
OF LOG IN MET