Azië en Frankrijk drijven omzetgroei Hermès in Q2

Modehuis Hermès noteert in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar 2018 een omzet van 1,459 miljard euro. Dat komt neer op een stijging van 7,2 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2017, laat het bedrijf vrijdag weten.

De omzetgroei werd met name aangedreven door de Aziatische markt en thuismarkt Frankrijk. Daar steeg de omzet respectievelijk met 8,6 procent naar 533,1 miljoen euro en met 9,9 procent naar 208,1 miljoen euro. Qua producten groeide de categorie Perfumes sterk met 12,6 procent naar 71,3 miljoen euro. In de categorie Ready-to-wear & Accessories kwam de omzet 11,6 procent hoger uit op 330,7 miljoen euro.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Hermès rapporteert over de eerste helft van fiscaal jaar 2018 een omzetstijging van 5,2 procent naar 2,853 miljard euro. De volledige halfjaarcijfers worden medio september gepubliceerd.

Hermès verwacht op de middellange termijn omzetgroei te blijven realiseren, “ondanks groeiende economische, geopolitieke en monetaire onzekerheden over de hele wereld”. Het modehuis beschikt momenteel over ruim 210 winkels en zo’n 13.480 medewerkers wereldwijd. Het in Parijs gevestigde huis werd in 1837 opgericht door Thierry Hermès en staat bekend om zijn luxueuze lederwaren, kledingstukken, accessoires en sieraden.

Beeld: Hermès Facebook