(advertentie)
(advertentie)
Belgische FNG neemt Suitcase over

Het Belgische FNG doet een nieuwe overname: Suitcase. De overname van de Belgische online speler past volgens het bedrijf in de dubbele strategie. Enerzijds wil FNG inzetten op herenmode, anderzijds wil het modebedrijf de online aanwezigheid vergroten.

In de afgelopen jaren focuste FNG op dames- en kinderkleding, maar richt zich sinds kort ook op herenmode. Na de overname van Brantano in 2016 werd er in het nieuwe winkelconcept al een herenafdeling ingericht, die inmiddels in 40 landen is uitgerold.

FNG wil nu ook premium segment herenkleding aanbieden en wil dit met de overname van Suitcase versneld uitrollen. Het bedrijf noemt de overname ‘een strategische stap in een groter project’.

“FNG heeft vanuit haar know-how en eigen brand portfolio plannen om dit multi-brand concept verder uit te rollen in een ‘bakstenen’ versie met als doel een volwaardige omni-channel speler in de markt te lanceren, waarbij het ’curated shopping’ business model de kers op de taart is,” laat FNG in een persbericht weten.

“We hebben in FNG de ideale partner gevonden om onze toekomstvisie te gaan uitrollen, en daarmee het verdere succes van het concept te verzekeren,” zegt Geert Mertens, managing partner van Suitcase.

Curated shoppingbedrijf Suitcase werd in januari 2014 opgericht door twee jonge Antwerpse ondernemers. Als eerste in België wilden ze een alternatief bieden voor de bestaande winkelmogelijkheden voor mannen.

Beeld: Suitcase Facebook