Het gerucht dat Benetton van plan is het merk Sisley van de hand te doen, heeft de Italiaanse modegroep stellig ontkend.

Diverse Italiaanse kranten hadden vorige week geschreven dat Sisley te koop zou zijn, omdat Benetton in grote financiële crisis verkeert. Mondiale marketing en communicatiedirecteur Gianluca Pastore zei echter dat het merk zeker niet te koop was en dat de gerapporteerde verliezen gerelateerd waren aan eenmalige kosten en waardeverminderingen, en aan de uitbreiding van het aantal werknemers.

De zakelijke krant Il Sole 24 Ore stelde dat het bedrijf in 2016 grote verliezen boekte, en dat het recente ontslag van Alessandro Benetton als bestuurslid een indicatie was van de grote breuk tussen verschillende facties binnen de familie. Ook beweerde de krant dat Benetton, met zijn hoge kostenratio tegenover de omzet, het ondergeschoven kindje was geworden voor de familie Benetton, en de ware focus op de overige ondernemingen lag.

In een brief weerlegde Pastore echter de beweringen van de krant. Zo bedroeg de geconsolideerde groepsomzet in 2015 1,53 miljard euro, waarvan 40 procent in Italië gegenereerd werd, 30 procent in de rest van Europa, en 30 procent in Azië en Zuid-Amerika. De totale omzet bedroeg dat jaar 2,2 miljard euro. Volgens Pastore moet dit bedrag gehanteerd worden in vergelijking met andere bedrijven.

Het verlies van 280 miljoen euro in de afgelopen vijf jaar weet Pastore aan waardevermindering, eenmalige kostenposten en de toevoeging van nieuw personeel. Ook zei hij dat de schulden in 2015 waren afgelost, de cashflow positief was en dat het voor de periode 2015-17 een bedrag van 180 miljoen zou investeren.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN