Beursgang voor kledinggigant Steillmann SE
bezig met laden...
De Steilmann SE Group, één van de grootste kledingbedrijven in Duitsland, bereidt een beursgang voor. Dat bericht de Duitse nieuwssite ARD.
Het bedrijf, dat eigendom is van de Italiaanse families Puller, Giazzi en de Italiaanse ondernemers Miro Radici, Edoardo Miroglio en Donato Martinelli, zal nog voor het eind van dit jaar op de beurs van Frankfurt worden genoteerd. “We gaan nu de volgende fase van onze ontwikkeling in, waarin we ons blijven richten op het openen van nieuwe verkooppunten. De beursgang zal ons van de nodige financiële middelen voorzien om aan onze groeistrategie vast te houden en meer acquisities te doen,” zei Michele Puller, CEO van het bedrijf. Volgens persbureau Reuters moet de beursgang de Steilmann groep 100 tot 200 miljoen emissie gaan opleveren.
Steilmann SE richt zich voornamelijk op vrouwen van 45 jaar en ouder, de Best Ager groep. Deze markt biedt volgens Puller het meeste potentie voor groei, omdat deze consumenten minder gevoelig zijn voor trends en ook kapitaalkrachtiger zijn. In 2014 behaalde het bedrijf een omzet van bijna 896 miljoen euro en bedroeg de winst voor afschrijvingen, rente en belastingen 53,3 miljoen euro. Een jaar eerder bedroeg de omzet nog 900 miljoen euro, maar lag de winst met 42,7 miiljoen wel iets lager dan in 2014.
De Steilmann SE Group is verantwoordelijk voor het hele verticale productieproces van kleding, van het ontwerp tot de verkoop. Het bedrijf verkoopt onder andere de merken Steillman, Apanage, Kapalua en Stones via eigen winkels en multibrand winkels. Momenteel worden de artikelen van de groep bij ruim 1.300 verkooppunten in onder andere Duitsland, België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk verkocht.