Bijenkorf maakt duurzamere keuze makkelijker door introductie speciaal label

De Bijenkorf introduceert een duurzaamheidslabel zodat klanten producten met een duurzamer karakter beter kunnen herkennen, zo meldt het warenhuis in een persbericht. Het label heeft betrekking op arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn.

Al meer dan 1.000 producten hebben inmiddels het duurzaamheidslabel gekregen in de winkel en webshop. “Het introduceren van het duurzaamheidslabel is een mooie stap op het gebied van duurzaamheid. Bij de Bijenkorf is service van groot belang. Door het opvallende groene label kunnen klanten in de winkels en op de website gemakkelijk duurzamere producten vinden,” aldus Joost de Bont, Sustainable Business Officer van de Bijenkorf in het persbericht.

CEO Giovanni Colauto vult aan: “We vinden het belangrijk om meetbare doelen op het gebied van klimaat, biodiversiteit en oceanen zoals vastgelegd in het G-7 Fashion Pact te steunen. Dit is een van de initiatieven waarmee wij bijdragen aan een groene toekomst.”

De labels die in de kleding hangen bevatten een qr-code die gescand kan worden door de klant. Door dit te doen wordt de klant geleid naar de website van De Bijenkorf, naar het onderdeel duurzaam ondernemen. Hier wordt uitgelegd welke aspecten horen bij het duurzaamheidslabel, maar wordt niet verder gespecificeerd aan welke eisen het specifieke kledingstuk voldoet. Het kan dus zijn dat het maar aan een van de vlakken voldoet (arbeidsomtandigheden, milieu of dierenwelzijn) of een combinatie daarvan. Op de website is wel gespecificeerd bij elk artikel waarom het duurzaam is, zo bevestig De Bijenkorf telefonisch aan FashionUnited.

Beeld: De Bijenkorf

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN