Ray-Ban en Oakley-eigenaar EssilorLuxottica boekt sterk eerste kwartaal
bezig met laden...
Brillenconcern EssilorLuxottica heeft een stevige omzetstijging geboekt aan het begin van 2025.
In het eerste kwartaal zag het Franse-Italiaanse bedrijf de omzet met 8,1 procent toenemen tot 6,85 miljard euro, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit een persbericht dat het bedrijf woensdagavond uitbracht vanuit Charenton-le-Pont.
Bij constante wisselkoersen kwam de omzetgroei uit op 7,3 procent. Desondanks hadden analisten gemiddeld een iets lagere groei voorspeld. De Azië-Pacific regio presteerde bijzonder sterk, met een dubbele groeicijfer.
EssilorLuxottica, bekend van iconische merken zoals Ray-Ban en Oakley, blijft wereldwijd de marktleider in brillen, zonnebrillen en contactlenzen.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.