Brits tassenlabel Anya Hindmarch vermoedelijk in de etalage
bezig met laden...
De Qatarese investeringsmaatschappij Mayhoola zet het Britse handtassenmerk Anya Hindmarch in de etalage. Dit schrijft Business of Fashion. Het Britse handtassenlabel kampt met tegenvallende resultaten na een periode van herstructurering.
Financiële website This is Money bericht uit bronnen te hebben vernomen dat de verkoop van het tassenlabel een wederzijdse beslissing is tussen modeontwerper Anya Hindmarch en het koninklijke familiefonds van Qatari.
Mayhoola nam in 2012 voor 27 miljoen Britse pond (omgerekend 31,5 miljoen euro) een belang van 39,9 procent in het tassenbedrijf van Hindmarch. In 2018 had Mayhoola 75 procent van de aandelen in bezit.
Anya Hindmarch, die haar gelijknamige label in 1987 oprichtte, zal naar verwachting na verkoop als chief creative officer aanblijven.
Het in Londen gevestigde tassenmerk rapporteerde in 2017 een verlies van 28,2 miljoen Britse pond (omgerekend 32,9 miljoen euro).
De verkoop wordt volgens Business of Fashion afgehandeld door investeringsbankbedrijf Savigny Partners.