• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Buitenlandse leveranciers Scapino boos over slechte communicatie

Buitenlandse leveranciers Scapino boos over slechte communicatie

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De curatoren van Scapino en betrokken banken hebben zich de woede van buitenleveranciers op de hals gehaald. Volgens de leveranciers uit Zuidoost-Azië zijn ze te laat geïnformeerd, waardoor ze hun goederen niet meer kunnen terugvorderen. Dat meldt het FD.

Volgens betrokkenen kwam de berichtgeving over het faillissement met de gewone post, waardoor het te laat was om eigendommen terug te vorderen. De eigendommen zijn namelijk al op weg naar Nederland, of staan zelfs als op de kade. Scapino is dan al officieel eigenaar van de spullen, maar kan het door het faillissement niet betalen.

In het buitenland is de regel dat de leverancier eigenaar is totdat er betaald is, waardoor leveranciers niet op tijd reclameren en de claimrechten vervallen. Andere leveranciers die aanspraak kunnen maken op eigendomsvoorbehoud zitten ook in de problemen, omdat goederen verpakt zitten in containers waar ook producten van andere Macintosh-bedrijven in zitten. Volgens het FD kan de nieuwe eigenaar van Scapino, Ziengs Schoenen, straks nog een betaling verwachten van de leveranciers, voor ze nieuwe producten gaan leveren. Henk Ziengs wil niet reageren op de berichten, en de curatoren zeggen zich niet te herkennen in de klachten van de leveranciers.

Scapino
Ziengs