Burberry verenigt lijnen onder één label

Het Britse modehuis Burberry gaat de labels Burberry Prorsum, Burberry Britt en Burberry London onder één label te verenigen: Burberry. Dat laat het label dinsdag in een persbericht weten

De drie verschillende lijnen van het modehuis zullen het komende jaar verhuizen naar het verenigde label. Het Burberry label ligt volgende zomer in de winkels.

De vereniging van de lijnen moet het assortiment en de verschillende producten vereenvoudigen en overzichtelijker maken voor de luxe klanten. Zo erkent het merk op deze manier aan de verwachting van de luxe klanten te willen voldoen, die het merk met deze stap online en offline als één consistent modelabel kunnen ervaren.

Zo omschrijft Christopher Bailey, creatief en uitvoerend directeur van Burberry, in het persbericht “Het gedrag van de luxe klant is aan het veranderen en aan het ontwikkelen. Hun stijl wordt weerspiegeld in de manier waarop ze winkelen. De veranderingen die we maken stelt ons in staat om dit gedrag intuïtief te kunnen bedienen. Door het verenigen van onze drie lijnen onder één label bieden wij een consistente ervaring van onze Burberry collecties aan."

Burberry is in 1856 opgericht door Thomas Burberry. Het klassiek Britse merk werd bekend door het beroemde camelkleurige, zwart-wit en rode gestreepte patroon. Het label Burberry heeft een heren-, dames- en kinderlijn en een accessoires en beautylijn.

Beeld: Burberry

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN