Calida Group herziet strategie - focust nu op ‘operationele excellentie’
bezig met laden...
Zwitserse ondermodegroep Calida herziet de strategie. De groeistrategie die de groep in 2021 heeft ingezet heeft namelijk niet de gewenste ontwikkelingen teweeggebracht, zo is te lezen in een ad hoc aankondiging van het bedrijf. Daarom wordt nu gefocust op operationele excellentie.
Als onderdeel van het nieuwe plan zal onder andere ingezet worden op het verbeteren van de winstgevendheid van de merken Calida, Aubade, Lafuma Mobilier. Voor het merk Cosabella wordt ingezet op de groeimogelijkheden. Daarbij wordt verder ingezet op digitale distributiekanalen en op de eigen webshops van de merken. Het betekent dat het multibrand platform van de groep onmyskin.com zal verdwijnen uit het portfolio van Calida Group. “Meerdere opties voor de overname van onmyskin.com door derden worden op dit moment onderzocht,” aldus het persbericht.
Het portfolio van Calida Group wordt iets ingekrompen aangezien het afscheid neemt van Erlich Textil. Alle eenmalige kosten bij elkaar van het nieuwe plan van Calida lopen hierdoor op tot tussen de 61 en 71 miljoen Zwitserse frank. Omgerekend is dit zo’n 63,8 miljoen en 74,3 miljoen euro.