Calvin Klein en Tommy Hilfiger stuwen jaaromzet PVH
bezig met laden...
De groei van PVH Corp. is het afgelopen jaar versneld. Waar de Amerikaanse groep in boekjaar 2016 nog een omzetgroei van 2,3 procent noteerde, rapporteert het bedrijf over 2017 een toename van 9 procent. Merken Tommy Hilfiger en Calvin Klein zijn de grootste stuwers van de groei, aldus het jaarrapport.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
PVH Corp behaalde het afgelopen jaar een omzet van 8,9 miljard dollar (7,2 miljard euro). “We zijn erg tevreden met onze resultaten van het vierde kwartaal en het gehele jaar 2017, ze hebben onze verwachtingen overtroffen. Deze resultaten lopen voor op onze langetermijn doelen, voornamelijk gestuwd door het sterke moment bij Tommy Hilfiger en Calvin Klein,” aldus CEO Emanuel Chirico in het jaarverslag. “We geloven dat de ongelofelijke kracht achter de merken Calvin Klein en Tommy Hilfiger ons goed positioneert in de markt ten opzichte van onze concurrenten en ons momentum zal blijven voortzetten.”
Omzetgroei versnelt bij PVH Corp in 2017
Tommy Hilfiger blijft de grootste inkomstenbron voor PVH. Het merk behaalde een groei van 11 procent het afgelopen jaar en daardoor een omzet van 3,9 miljard dollar (3,1 miljard euro). De toename werd voornamelijk veroorzaakt door ‘exceptionele resultaten in Europa en Azië’. Calvin Klein liep echter niet veel achter met een omzet van 3,4 miljard dollar (2,7 miljard euro). Het merk zag de omzet toenemen met 10 procent door ‘doorgezette kracht in Europa en China’. In Noord-Amerika zag het merk een kleine afname van 1 procent bij verkoop bij gelijk aantal winkels. De Heritage Brands (onder andere Speedo, Arrow, Van Heusen en True&Co) behaalde een omzet van 1,5 miljard dollar (1,2 miljard euro) door een kleine toename van 2 procent.
Inkomsten voor belastingen op GAAP-basis namen af van 789 miljoen dollar (640 miljoen euro) naar 632 miljoen dollar (513 miljoen dollar).
PVH Corp. verwacht voor het huidige boekjaar 2018 een omzetstijging van 7 procent. Calvin Klein maakt naar verwachting een iets grotere stijging door dan Tommy Hilfiger, 9 procent tegen 8 procent, in dit jaar. De Heritage Brands zien waarschijnlijk een gelijke omzet. Voor het eerste kwartaal wordt een omzetgroei van 15 procent voorspeld. Bij Tommy Hilfiger moet het neerkomen op een toename van 19 procent en bij Calvin Klein op 17 procent.
Beeld: Calvin Klein via PVH Corp website