CEO's van Kering, H&M, Bestseller gaan cruciale duurzame prioriteiten tackelen
bezig met laden...
Een groep Chief Executive Officers, onder wie die van Kering, H&M, Bestseller en Target, hebben hun krachten gebundeld in de nieuwe CEO Agenda 2018 van non-profit organisatie de Global Fashion Agenda, om zeven belangrijke duurzaamheids-inspanningen te tackelen.
Dit is de eerste keer dat een dergelijke samenwerkingsinspanning door de mode-industrie is ondernomen. De CEO Agenda 2018 roept de deelnemende bedrijven, evenals andere gerenommeerde modebedrijven op, belangrijke zaken, verdeeld in twee secties, onmiddelijk te prioritiseren. De eerste bestaat uit drie core priorieiten voor direct implementatie, welke al door pioneers zijn geïmplementeerd: supply chain traceerbaarheid, efficiënt gebruik van water, chemicaliën en energie, en "repectvolle en veilige" werk-condities voor alle personeelsleden.
De andere vier prioriteiten, die volgens de agenda moeten zorgen voor een fundamentale verandering op de lange termijn, luiden als volgt: duurzame materialenmix, closed-loop modesysteem, promotie van betere lonen-systemen en het omarmen van de vierde industriële revolutie. "Ons doel is dat dit document elke CEO in de industrie meer duidelijkheid en handvaten kan geven om inspanningen te prioriteren," vertelt Eva Kruse, CEO en voorzitter van de Global Fashion Agenda in interview met BoF.
Kruse geeft aan dat het belangrijk is zich te richten op CEO's "omdat de beslissingen op topniveau van bedrijven moeten worden gemaakt om daardwerkelijke progressie te boeken". Een toenemend aantal bedrijven, waaronder partijen die genoemd worden in de Global Fashion Agenda's Strategic Partners, heeft in de afgelopen jaren hard gewerkt aan duurzame doelen, zoals bijvoorbeeld het terugdringen van de overall impact op het mileu.
Meer over de Global Fashion Agenda: 64 modemerken onthullen doelen voor circulaire industrie
Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited.uk. Vertaling en bewerking: Esmée Blaazer.