• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Coach Inc. boekt 4 procent omzetstijging in Q2

Coach Inc. boekt 4 procent omzetstijging in Q2

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Coach Inc., het moederbedrijf van Coach en Stuart Weitzman, heeft de netto-omzet in het tweede kwartaal van boekjaar 2016 met 4 procent zien stijgen tot een bedrag van 1,27 miljard dollar (1,16 miljard euro). Net als de omzet steeg ook de brutowinst van het bedrijf in de periode die eindigde op 26 december 2015. De brutowinst bedroeg 859 miljoen dollar (787,1 miljoen dollar). Vorig jaar mocht het bedrijf 841 miljoen dollar (770,6 miljoen euro) brutowinst bijschrijven.

In tegenstelling tot de omzet en brutowinst, lag de nettowinst van het bedrijf dit jaar lager dan in dezelfde periode van het voorgaande jaar. De nettowinst bedroeg in Q2 van 2016 170,1 miljoen dollar (155,9 miljoen euro). Het voorgaande jaar eindigde de teller op 183,5 miljoen dollar (168,1 miljoen euro).

De netto-omzet van tassen- en accessoiremerk Coach bedroeg 1,18 miljoen dollar (1,08 miljoen euro), wat een daling is ten opzichte van de 1,22 miljoen dollar (1,12 miljoen euro) die het merk een jaar eerder had opgebracht. In thuisland Amerika daalden de verkoopcijfers met 7 procent, terwijl het merk de verkoop in Azië juist met 4 procent zag stijgen. De brutowinst van Coach bedroeg 799 miljoen dollar (732,1 miljoen euro).

Stuart Weitzman bracht in totaal 94 miljoen dollar (86,1 miljoen euro) op. De brutowinst van het schoenen- en tassenmerk bedroeg 61 miljoen dollar (55,9 miljoen euro). Coach Inc. CEO Victor Luis stelt dat het bedrijf verheugd is over de resultaten van het merk. Volgens Luis werden, ondanks het warme winterweer, vooral veel laarzen verkocht. De CEO denkt dat dit bevestigt dat het merk een groeiend aantal consumenten weet aan te spreken.

CEO Luis uitte zich positief over de geboekte resultaten. “We zijn erg tevreden over de resultaten van het tweede kwartaal. Deze waren in lijn met onze verwachtingen en lieten zien dat ons plan om het bedrijf te transformeren aanslaat.” Hiermee verwijst Luis naar het gebruik van betere materialen en het aanpassen van de ontwerpen. “Door deze reusltaten vertrouwen we erop dat onze omzet dit jaar verder zal groeien.”

Voor de resterende maanden van het financiële jaar verwacht Coach Inc. een eencijferige groei. Wel wordt verwacht dat de omzet negatief zal worden beïnvloed door de huidige wisselkoersen. “We hebben een sterke visie en een duidelijke strategie. We zijn er zeker van dat we hiermee kunnen zorgen dat Coach Inc. langetermijngroei zal boeken.”

Coach
Coach Inc
Stuart Weitzman