Condé Nast trekt investering Farfetch terug
bezig met laden...
De Amerikaanse uitgeverij Condé Nast heeft zijn investering van 234 miljoen pond in de luxe mode e-tailer Farfetch teruggetrokken. Dat meldt de Sunday Times.
De uitgever van bladen zoals Vogue, Vanity Fair en GQ zou het niet eens zijn geweest met de grote bedragen die aan door het online platform aan marketing werden besteed.
De twee bedrijven gingen in 2017 een samenwerking aan, waarbij lezers van Condé Nast doorgestuurd werden naar de site van Farfetch. De commerciele samenwerking betekende het einde van de site Style.com. Farfetch nam daarbij diens handelsmerk, intellectueel eigendom en klantenbestand over. De uitgever was een vroege investeerder in de e-tailer die in 2009 werd opgericht.
Farfetch boekte in het boekjaar tot 31 maart 2019 een omzetstijging van 48,4 miljoen dollar naar 174,1 miljoen dollar, terwijl het nettoverlies met maar liefst 115 procent groeide naar 109,3 miljoen dollar.
Dit artikel verscheen oorspronkelijk op fashionunited.uk. Vertaling en bewerking door Wendela van den Broek.
Foto: Farfetch/Facebook