Het Franse merk Zadig & Voltaire timmert hard aan de weg en de uitzonderlijke resultaten zijn naar eigen zeggen het gevolg van de drang naar constante vernieuwing, zo meldt WWD.

Het bedrijf boekte in 2018 een omzetgroei van 59 procent naar 400 miljoen dollar (349 miljoen euro), lanceerde onlangs zijn eerste herenmodewinkel ooit in New York en heeft een reeks winkelopeningen in het verschiet.

De omzetgroei is het gevolg van constante vernieuwing in de bestaande winkels en van de vernieuwde visie van het merk, aldus het bedrijf in een persbericht. “We veranderen de winkels vaak,” zei topman Christopher Tate tegen WWD. “We blijven alsmaar veranderen en verplaatsen. Het is mode, dat blijft veranderen.”

Volgens Tate zijn de investeringen in diverse verbouwingen en vernieuwing van de winkelruimtes duur maar noodzakelijk. “We moeten blijven zoeken naar een manier om de interesse van de klant vast te houden. Er zijn veel retailwinkels en niet veel mensen in die winkels.”

De vernieuwingen leggen het merk bepaald geen windeieren. Zadig & Voltaire boekte naast een omzetgroei van 59 procent een omzetstijging uit groothandelsactiviteiten in 2018 van 63 procent. De omzet uit accessoires steeg met ruim 50 procent, en de e-commerce activiteiten groeiden met maar liefst 119 procent.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN