Copenhagen Fashion Week gaat aankomende maandag van start met een hybride concept. Voor het eerst worden fysieke en digitale shows met elkaar gecombineerd en om dat te faciliteren heeft de organisatie een nieuw platform opgezet: CPHFW72H.

Copenhagen Fashion Week noemt het platform in het persbericht een ‘nieuw digitaal universum’ waarop shows, talks en evenementen digitaal worden gestreamd. Tijdens deze fashion week in de Deense hoofdstad zullen er 32 shows plaatsvinden. Hieronder bevinden zich bekende namen zoals Stine Goya en Ganni, maar ontbreken ook weer andere merken die normaal gesproken tijdens de modeweek hun collectie presenteren.

De merken die wel op de agenda staan hoeven deze editie niet aan de regels van de modeweek omtrent show format te voldoen. Hierdoor zijn ze vrij om hun presentatie vorm te kiezen. Van vooraf geproduceerde shows en presentaties tot live. Denk aan catwalks, films, tentoonstellingen, installaties, et cetera. “We zijn verheugd om te zien hoe deze ontwikkeling creatieve uitingen kan voeden en kan zorgen voor nieuwe relaties met redacteuren, inkopers en consumenten,” aldus Cecilie Thorsmark, CEO van Copenhagen Fashion Week in het bericht.

Naast de shows en presentaties, zullen er ook live Q&A’s zijn met de ontwerpers die op het programma van de modeweek staan. Ook zullen er discussies plaatsvinden over belangrijke onderwerpen in de industrie zoals werkomstandigheden maar ook racisme.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN