Creatief directeur Adidas Paul Gaudio stapt op na controversiële post
bezig met laden...
Creatief directeur van Adidas, Paul Gaudio, is opgestapt bij het bedrijf, zo meldt Adidas op navraag van FashionUnited. Het vertrek van Paul Gaudio komt twee dagen na een controversiële post op Instagram.
Onder zijn Instagram-naam Neckbelly postte hij een bericht onder een foto van de 17-jarige Kyle Rittenhouse die ervan beschuldigd wordt twee mensen neergeschoten te hebben tijdens de demonstraties als reactie op de door de politie neergeschoten Jacob Blake in Wisconsin. Gaudio postte dat Rittenhouse ook een slachtoffer is en dat vooral de volwassenen die hem een pistool hebben gegeven en hem niet goed hebben opgevoed, gestraft zouden moeten worden.
"Na meer dan twintig jaar van creatief leiderschap, innovatie en merkstrategie bij Adidas heeft Paul Gaudio het bedrijf verlaten," aldus Adidas in het schriftelijke statement. "We zijn hem dankbaar voor zijn bijdragen in zijn tijd bij het bedrijf en speciaal die van de afgelopen zes jaar in zijn functie als Global Creative director. Paul's creatieve visie, begrip van consumententrends en passie voor het weghalen van grenzen tussen sport en kunst hebben een belangrijke rol gespeeld in het bouwen van het merk."
Over de Instagram-post houdt Adidas zich stil. Wel postte het bedrijf eerder deze week dat ze de demonstraties steunen. Paul Gaudio werkte sinds 2007 voor Adidas, waarvan de laatste zes jaar als creatief directeur. Wie hem gaat opvolgen, is nog niet bekend.