Creatief directeuren en CEO DKNY stappen op

DKNY staat voor een grote verandering. Het Amerikaanse modemerk bevestigde deze week dat zowel CEO Caroline Brown als creatief directeuren Maxwell Osborne en Dao-Yi Chow het bedrijf vóór het einde van het jaar zullen verlaten.

De aankondiging valt samen met de afronding van de verkoop van het merk aan het Amerikaanse productie- en licentiebedrijf G-III Apparel Group op donderdag. LVMH verkocht DKNY aan G-III voor 650 miljoen dollar (612 miljoen euro), volgens LVMH modegroep voorzitter en CEO Pierre-Yves Ronsel een zeer goede prijs voor het merk. De jaaromzet van Donna Karan International, waar DKNY onderdeel van was, werd door analisten geschat op 400 tot 450 miljoen dollar. Volgens hem zou de verkoop niets te maken hebben gehad met het feit dat het merk maar niet van de grond kwam, zelfs na de komst van Osborne en Chow in 2015.

Osborne en Chow zullen zich na hun vertrek weer concentreren op hun eigen modemerk, Public School. De toekomstplannen van Brown zijn vooralsnog onbekend. Voordat zij in januari 2015 door LVMH benoemd werd als CEO van DKNY, was zij voorzitter van het Amerikaanse modehuis Carolina Herrera en is alom gerespecteerd in de modebranche. Of zij binnen LVMH een nieuwe functie krijgt is niet bekend.

DKNY slaat nieuwe weg in

Voor DKNY, dat in 1989 in het leven werd geroepen als betaalbaar alternatief voor de hoofdlijn Donna Karan, staat een nieuwe toekomst te wachten. Onder G-III is het denkbaar dat de aanpak heel anders zal zijn dan onder LVMH, dat een echt luxe modeconcern is. Zo is het niet bekend op G-III een nieuw creatief directeur zal benoemen, en diverse media speculeren of dit überhaupt zal gebeuren.

Als reden voor het vertrek van Brown, Chow en Osborne gaf Brown in een verklaring ‘de nieuwe richting’ die het merk zal inslaan onder de nieuwe leiding. G-III, dat onder licentie de kleding produceert voor merken als Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Karl Lagerfeld, heeft grootste plannen voor het merk.

G-III voorzitter en CEO Morris Goldfarb zei in een eigen persverklaring dat hij denkt dat DKNY het potentieel heeft 1 miljard dollar aan omzet per jaar te kunnen genereren. “Door nauw samen te werken met onze partners en door ons sterke licentienetwerk, zijn wij ervan overtuigd dat we snel een compleet en boeiend lifestyle aanbod kunnen presenteren waarmee we de Donna Karan International merken in ere zullen herstellen,” aldus Goldfarb.

Foto: DKNY Spring-Summer 2016 / © Catwalkpictures.com

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN