Sneaker marktplaats Goat wil de Chinese consument veroveren. Daarom lanceert het Amerikaanse bedrijf een app in het Chinees. Goat heeft ook een nieuw kantoor in HongKong geopend met het doel in China en Azië-Pacific te groeien.

Met meer dan 400 miljoen millennials in de bevolking, is China op één na de grootste sneakermarkt ter wereld. De Chinese vormen ook de meerderheid van Goat’s klanten buiten de Verenigde Staten.

“De sneaker gemeenschap is aanzienlijk gegroeid in China, vooral met de opkomst van de basketball en hiphop cultuur. Het verbaast ons niet dat de vraag naar sneakers mee is gegroeid,” zegt Goat oprichter en CEO Eddy Lu in een persbericht. “Wij geloven dat China de perfecte markt is om onze wereldwijde expansie te beginnen.”

Volgens Lu, is de nieuwe Chinese app meer dan een vertaling van de Amerikaanse app. Goat wil zijn Chinese klanten ervaringen aanbieden die aangepast zijn aan hun cultuur en wensen. “We weten dat China een unieke markt is. Als we dezelfde strategie gebruiken als in de Verenigde Staten, dan zullen we zeker falen”, zegt de CEO. “We hebben dit product samen met het Chinese team ontwikkeld zodat we Chinese consumenten een betere, gepersonaliseerde ervaring kunnen aanbieden”.

Goat is een website waar consumenten sneakers kunnen kopen en verkopen. Elke sneaker wordt geverifieerd zodat klanten kunnen shoppen met vertrouwen en veiligheid. Het bericht, opgericht in 2015, heeft in totaal 197.6 miljoen dollar (omgerekend zo’n 176 miljoen euro) aan financiering opgehaald. 100 miljoen kwam van de Amerikaanse retailer Foot Locker.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN