• Home
  • Nieuws
  • Business
  • De Hermès Group breekt in FY 2017 alle records

De Hermès Group breekt in FY 2017 alle records

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Het Franse modebedrijf Hermès International S.A behaalt de hoogste omzetcijfers in de geschiedenis van het huis, dat maakt het Hermès in het jaarverslag 2017 bekend. De geconsolideerde omzet van het bedrijf kwam uit op 5,549 miljoen euro (9 procent meer dan het jaar ervoor bij gelijkblijvende wisselkoersen en 7 procent meer bij de huidige wisselkoersen). De nettowinst steeg met 11 procent van 1,100 miljoen euro in 2016 naar 1,221 miljoen euro in 2017. De omzet en winststijging komt mede door goede prestaties binnen de lederwaren-, ready-to-wear-, accessoires- en parfum afdelingen.

De omzetstijging van 6,7 procent bij de huidige wisselkoersen tot 5,549 miljoen euro werd aangedreven door de groei binnen alle geografische gebieden. Dit kwam onder andere door het verbeteren van de distributienetwerken en door de renovatie en uitbreiding in bijna twintig winkels wereldwijd. In Canada en de Verenigde Staten implementeerde het modebedrijf zijn nieuwe website. Deze zal in 2018 in Europa en China worden gelanceerd.

Sterke prestaties lederwaren en ready-to-wear bij Hermès

De grootste omzet haalde de Franse modegroep uit lederwaren en zadelmakerij. Bij gelijkblijvende wisselkoersen rapporteert het bedrijf een stijging van bijna 10 procent (2,800 miljoen euro). De sterke prestatie binnen de afdeling komt mede door de verkoop van de iconische tassen van het merk en de verkoop van nieuwe modellen. De afdeling ready-to-wear kwam uit op een totaalomzet van 1,181 miljoen euro (een groei van 9,4 procent bij gelijkblijvende wisselkoersen).

De Aziatische markt groeide in 2017 met 11 procent door toedoen van openingen in de regio Taiwan, Hong Kong en Maleisië waar winkels werden gerenoveerd en uitgebreid. Europa en Amerika lieten beiden een groei van 8 procent zien ten opzichte van het jaar ervoor, wederom bewerkstelligt door winkelopeningen en renovaties. De Japanse markt groeide een kleine 4 procent dankzij een selectief distributienetwerk binnen de markt.

De Hermès Group heeft zijn werknemersbestand in 2017 vergroot met bijna 650 extra werknemers, waarvan er 400 personeelsleden werkzaam zijn in de productieafdelingen en in de sales teams in Frankrijk. Aan het eind van 2017 had de groep 13,483 mensen in dienst waarvan er 8,319 werkzaam zijn in Frankrijk.

Beeld: Hermès via Facebook

Hermès
Hermès Group
MULTIMEDIA