DHL investeert ruim 100 miljoen euro in e-commerce
bezig met laden...
DHL blijft investeren. De pakketbezorger pompt 100 miljoen euro in de bouw van een nieuwe sorteerhub in Zwolle, wil 500 elektrische bestelbussen aanschaffen en pakketautomaten verder uitrollen. Dit meldt het bezorgbedrijf in een persbericht.
DHL verandert de naam in Nederland vanwege de initiatieven ook van DHL Parcel naar DHL Ecommerce, zo is te lezen in het bericht. “”Met de naamswijziging onderstrepen we onze positie en verdere ambities in de groeiende e-commerce markt in Nederland,” aldus Wouter van Benten, CEO van DHL Ecommerce in het persbericht. “De afgelopen jaren hebben we gebouwd aan een landelijk netwerk van centrale en regionale sorteerhubs met het fijnmazige netwerk van 130 CityHubs, en 4200 ServicePoints en Pakketautomaten. Naast deze investeringen, die over de afgelopen jaren de 500 miljoen euro zijn gepasseerd, worden de processen continu verder gedigitaliseerd door een ontwikkelteam van 200 specialisten in Utrecht."
Met de aanschaf van 500 elektrische bestelbussen komt ruim de helft van de gehele vloot aan bestelbussen van DHL neer op elektrische voertuigen.