Diesel creërt eenheid in organisatie met Diesel Europe
bezig met laden...
Het Italiaanse modemerk Diesel, vooral bekend om haar denim, heeft bekend gemaakt dat het een verandering in de organisatie zal doorvoeren. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.
De nieuwe organisationele structuur van het bedrijf heeft de naam Diesel Europe gekregen, en is bedoeld om binnen het bedrijf meer eenheid te creëren op het gebied van visie en efficiëntie. Joanna Onland, die al meer dan vijf jaar bij Diesel werkt, zal aan het hoofd staan van het General Management in de regio.
Met deze aanpak hoopt Diesel directer te kunnen omgaan met commerciële partners, waarbij de nadruk vooral ligt op multimerk retailers, warenhuizen en belangrijke zakenrelaties. Diesel Europe zal ook verantwoordelijk zijn voor de marketing van het merk in de gehele regio, en het verbeteren van de retail ontwikkeling. Tot slot zal Diesel alles omtrent de Europese retail vanuit het hoofdkantoor in de Italiaanse plaats Breganze regelen.
Diesel werd in 1978 opgericht, en richt zich met haar drie kledingcollecties Diesel, Diesel Black Gold en Diesel Kid op mannen, vrouwen en kinderen.