Doorstart Cowboysbag; overname door Little Green Bag
bezig met laden...
Tassenmerk Cowboysbag maakt een doorstart. Alle activa van het merk zijn overgenomen door de eigenaren van The Little Green Bag. The Little Green Bag exploiteert een webwinkel en twee fysieke winkels in Delft en Vlaardingen. Cowboysbag is een van de merken die in de shops wordt verkocht. De nieuwe eigenaren willen op korte termijn een eigen webshop voor Cowboysbag lanceren.
Volgens curator Paul van den Berg hadden de eigenaren van The Little Green Bag de beste papieren om Cowboysbag over te nemen. "Zij hebben vanaf het begin aangegeven alle activa, dat wil zeggen de merknaam, de voorraad, inventaris en een deel van het personeel te willen overnemen." In totaal hebben zich bij de curator tussen vijf en zeven belangstellende overnamekandidaten gemeld.
Nog steeds veel vraag naar de producten van Cowboysbag
Volgens Aramis en Maria Gandjapour van The Little Green Bag is Cowboysbag een sterk merk voor de webshop. “De doorstart voelt als een logische volgende stap voor ons. Vanuit onze retail ervaring, zowel online als offline, merken wij dat er nog steeds veel vraag is naar de producten van Cowboysbag. Wij geloven in het merk en gaan het weer in ere herstellen”, aldus de nieuwe eigenaren van Cowboysbag in het persbericht.
Cowboys Belt B.V. werd in mei failliet verklaard nadat de bank de geldkraan had dichtgedraaid. "Huisbank ABN Amro heeft het krediet stopgezet,” zei curator Paul van den Berg tegen FashionUnited.
Cowboysbag wordt in de bedrijfsvoering van The Little Green Bag geïntegreerd. Het bedrijf heeft de intentie om een deel van het personeel van Cowboys Bag een arbeidscontract aan te bieden, maar om hoeveel mensen het gaat, is nog niet bekend.Gezien de hoge vorderingen van de bank, de belastingdienst en het UWV dat sinds het faillissement de lonen heeft doorbetaald, is volgens de curator de kans zeer klein dat andere schuldeisers en normale handelscrediteuren van de failliet verklaarde onderneming schadeloos kunnen worden gesteld.
Cowboys Belt B.V. ging eind 2015 een ‘nieuwe fase’ in, waarbij het bedrijf afscheid nam van het imago als groothandel en het premium merk Amsterdam Cowboys in de markt zette. Om de nieuwe koers te financieren maakte het lederwarenbedrijf gebruik van crowdfunding. Via het Collin Crowdfund platform wist het bedrijf in 1 uur en 40 minuten 352.000 euro op te halen, voornamelijk via zakelijke en particuliere investeerders. Daarnaast legden relaties uit het eigen netwerk nog eens 47.500 euro in.
De oorspronkelijke oprichters en eigenaars van Cowboys Belt B.V. en Cowboysbag zijn niet meer bij het merk betrokken