• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Dries van Noten verkocht aan Puig

Dries van Noten verkocht aan Puig

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Dries van Noten heeft een nieuwe eigenaar, zo bevestigt het merk op Instagram. Modegroep Puig heeft een meerderheidsaandeel genomen in het Belgische merk.

“Puig zal een meerderheidsaandeel hebben naast Dries die op de lange termijn een belangrijke aandeelhouder van een minderheid zal blijven,” aldus de twee bedrijven in een statement in handen van WWD. Ontwerper Van Noten zal aanblijven als creatief directeur en voorzitter van de directie. Hoe groot het aandeel is dat is overgenomen is niet bekend, ook de geldsom die ermee gemoeid is, is onbekend.

“Als onafhankelijk modehuis heeft Dries van Noten de afgelopen jaren een exceptionele reputatie gebouwd met de avant-garde collecties,” aldus Marc Puig, CEO van de groep, aldus Business of Fashion. “Onze deelname in de kapitaalstructuur van Dries van Noten bevestigd nogmaals onze strategische toewijding aan het ontwikkelen van Puig.”

“Ik zoek al een tijd naar een sterke partner voor het bedrijf, het bedrijf dat ik al dertig jaar lang aan het bouwen ben,” aldus Van Noten volgens Business of Fashion. “Ik ben vooral blij dat Antwerpen en mijn team het hart blijven van het bedrijf. Samen zijn we klaar om onze dromen te realiseren.”

Puig neemt meerderheidsbelang Dries van Noten

Dat Dries van Noten op zoek was naar een investeerder werd in maart al onthult door WWD. Het merk zou naar verluidt Vendôme Global Partners ingehuurd hebben om een investeerder aan te trekken. Een officiële bevestiging over de geruchten destijds werd nooit uitgebracht. Het is voor het eerst in de geschiedenis van het merk dat in 1986 werd opgericht dat Dries van Noten hulp van buitenaf zoekt.

Dries van Noten, onderdeel van de oorspronkelijke Antwerpse Zes, staat bekend om zijn elegante ontwerpen voor mannen en vrouwen. Hij startte zijn merk in 1986 in Antwerpen en het modehuis heeft inmiddels boetieks in onder andere Antwerpen, Parijs, Tokyo, Hong Kong en Seoul. Het bedrijf wordt geschat op een waarde van 100 miljoen dollar, zo’n 81 miljoen euro.

Images: Dries van Noten AW17, Catwalkpictures

Dries van Noten
Puig