• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Duijndam Groep: 7 vragen aan de nieuwe eigenaar van Gardeur

Duijndam Groep: 7 vragen aan de nieuwe eigenaar van Gardeur

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business |INTERVIEW

Een van Duitslands bekendste broekenmerken kwam eind vorig jaar in Nederlandse handen. De Duijndam Groep redde Gardeur. FashionUnited vraagt Steef Duijndam, eigenaar van de groep, naar de overname en de toekomst van Gardeur.

Waarom investeerde Duijndam Groep in Gardeur?

“Ik doe al vele jaren zaken in de regio Mönchengladbach. Zo ben ik in contact ben gekomen met Gardeur. Het waren de excellente producten en de uiterst professionele en gepassioneerde medewerkers die mij tijdens onze eerste bezoeken overtuigd hebben dat Gardeur een goede keus was [om in te investeren, red.].”

Hoe gaat het nu verder met Gardeur?

“Gardeur blijft als Atelier Gardeur GmbH onafhankelijk opereren binnen de Duijndam Groep en zal gestationeerd blijven op het hoofdkantoor in Mönchengladbach. Op korte en middellange termijn focussen we op het stabiliseren van de productbeschikbaarheid bij onze verkooppunten, het aanpassen van de interne structuur en processen naar de nieuwe situatie. Ook willen we de aantrekkelijkste partner worden voor onze handelspartners, door onze flexibele en hoogwaardige productie, snelle logistiek, efficiënte goederencontrole en levering, die een hoge beschikbaarheid voor de eindklant mogelijk maakt, en waaruit toename van de omzet van het verkooppunt voortvloeit. De Duijndam Groep zal voldoende middelen bijdragen om te zorgen voor een stabiele productie en dus beschikbaarheid van de goederen.”

Hoe ziet u de toekomstige marktpositie van Gardeur?

” “Atelier Gardeur is de enige broekenleverancier die alle stappen van het productieproces in eigen beheer heeft - van het ontwerp tot eindproduct. Dat is een onderscheidend kenmerk en garandeert hoge kwaliteit. De Duijndam Groep heeft niet alleen de zakelijke activiteiten van Atelier Gardeur overgenomen, maar ook de naaiateliers en wasserijen in Tunesië, om deze waarden en het kwaliteitsniveau te waarborgen.”

Hoeveel van de 290 Duitse werknemers bent u van plan te houden?

“Op 1 december is Atelier Gardeur GmBH gestart met circa 225 werknemers in Duitsland. De toekomstige personeelsstrategie maakt deel uit van de overkoepelende bedrijfsstrategie, die momenteel wordt geëvalueerd en mogelijk wordt aangepast.

Hoe wil Duijndam Gardeur’s klanten behouden?

“Ons sales team, het management en ik praten op dit moment met vele bestaande en ook potentiële klanten in Duitsland, Nederland en andere landen. Ons doel is om het vertrouwen van de modeindustrie in Atelier Gardeur te sterken.”

Bent u van plan om zelf betrokken te zijn in de operationele activiteiten van Gardeur of vertegenwoordigers naar het Duitse hoofdkantoor te sturen?

Zeker in het begin zal ik mijn ervaring en contacten inzetten, ook op operationeel niveau. Ik doe dit in Mönchengladbach en terwijl ik klanten in Duitsland en elders bezoek. Thomas Kültz zal zich focussen op financiën, planning en beheersing van het bedrijfskundig proces. Vele jaren is hij mijn rechterhand geweest bij het leiden van Duijndam Groep, met succes. Gerhard Kränzle zal verantwoordelijk zijn voor design, marketing en sales.”

Heeft de Duijdam Groep nog meer merken op het oog voor acquisities?

” Ik ben een man van feiten en resultaten. Ik kan geen verdere uitspraken doen over toekomstige zakelijke intenties.”

Het interview is schriftelijk afgenomen. Vertaling en bewering: Caitlyn Terra.

Beelden: Gardeur

Atelier Gardeur
Duijndam
Duijndam Groep
Gardeur
Steef Duijndam